poniedziałek, 14 kwietnia, 2025
Strona głównaAktualnościTargi Bauma 2025 i nowości Scanii

Targi Bauma 2025 i nowości Scanii

Targi Bauma 2025 to idealna okazja do zademonstrowania nowości. Scania zaprezentuje nowe napędy elektryczne, hybrydowe i bezemisyjne dla budownictwa i górnictwa oraz samobieżną platformę do transportu ciężkich ładunków przygotowaną wspólnie z firmą Cometto.

Oferta Scania obejmuje kompletne rozwiązanie do równoległej pracy hybrydowej, z głównym modułem sterującym, który kontroluje wszystkie elementy (w tym silnik elektryczny, falownik, akumulatory i silnik spalinowy). W zestawie znajduje się również system chłodzenia, interfejsy ładowania, mechaniczne interfejsy połączeń, kable VCB i inne urządzenia pomocnicze.

Scania jakiej jeszcze nie było

Maszyna elektryczna posiada zintegrowane sprzęgło, które umożliwia jej wykorzystanie nie tylko w trybie hybrydowym, ale także w 100% elektrycznym. Pozwala to na płynne przejście na pełny tryb elektryczny w przyszłości. Niski poziom hałasu sprawia, że silnik jest idealny do użytku w miastach, oferując jednocześnie bardziej przyjazne środowisko pracy dla operatorów. W razie potrzeby tryb hybrydowy zapewnia również możliwość uzyskania dodatkowej mocy i zasięgu.

Wprowadzenie nowej gamy elektrycznych rozwiązań zasilania opiera się na istniejącej, ofercie produktów firmy. Korzystając z systemu modułowego Scanii, klienci zyskują łatwą integrację oraz dopasowanie do indywidualnych potrzeb. Scania zapewnia usługi dostosowane do działalności klienta, obejmujące szeroki zakres zastosowań w segmencie przemysłowym.

Targi Bauma 2025 – Scania i Cometto łączą siły

Aktywnie wspieramy naszych klientów w procesie transformacji w kierunku zrównoważonego rozwoju. Dzięki zgromadzonej wiedzy z elektryfikacji pojazdów ciężarowych, autobusów i silników morskich oraz modułowej naturze naszej oferty, dysponujemy w Scania szeroką, zróżnicowaną gamą rozwiązań, które można adaptować do wielu zastosowań w sektorze przemysłowym – podkreśla Björn Winblad, dyrektor ds. rozwiązań e-mobilności w Scania Power Solutions.

Targi Bauma 2025 to okazja do zaprezentowania nowego, w pełni elektrycznego samobieżnego transportera modułowego (SPMT). Służy do transportu dużych ładunków, a zasilają go elektryczne rozwiązania marki Scania.

Rozwiązanie o wysokim momencie obrotowym oparte jest na modułowej konstrukcji. Zaprojektowano je z myślą o zastosowaniu w różnych gałęziach przemysłu ciężkiego – w energetyce wiatrowej i tradycyjnej, lotnictwie i kosmonautyce, jak również na potrzeby relokacji zakładów przemysłowych. Charakteryzuje się ono kompaktową konstrukcją, długą żywotnością baterii, możliwością szybkiego ładowania (ma wbudowaną stację ładowania), cichą pracą, a przede wszystkim zerową emisją.

Cometto z własnym silnikiem

Firma Cometto, po wielu latach stosowania silników spalinowych Scanii w swoich produktach, wprowadza pierwszy elektryczny SPMT. Cometto należy do Grupy Faymonville. Odpowiada za rozwój i produkcję samobieżnych transporterów modułowych, modułów do transportu ciężkich ładunków i specjalnych transporterów do zastosowań przemysłowych. Liczne inwestycje Scanii w badania i rozwój oraz konsekwentnie realizowany plan elektryfikacji czynią ją idealnym partnerem dla Cometto.

Od ponad 50 lat Cometto przewodzi w dziedzinie samobieżnych transporterów. Stale wprowadzamy innowacje, aby sprostać specjalistycznym potrzebom transportowym. Nasza wieloletnia współpraca z ekspertami Scania pozwala nam w pełni polegać na ich specjalistycznej wiedzy i niezawodności. Cenimy doskonałe globalne wsparcie serwisowe, które poznaliśmy przez wiele lat pracy z ich silnikami wysokoprężnymi – mówi Adrian Zingan, manager produktu w Cometto.

Adrian Zingan przypomina, że w przeszłości Cometto z powodzeniem opracowało rozwiązania elektryczne i hybrydowe do specjalnych zastosowań. Wybór do standardowych SPMT padł jednak na Scanię. Ich pełne rozwiązanie płynnie integruje się z modułami napędowymi, zapewniając najwyższą wydajność i efektywność.

Samobieżną platformę do transportu ciężkich ładunków zasila elektryczny układ napędowy Scanii.

W pełni elektryczny SPMT zyskał już pierwszego nabywcę. Po targach Bauma jeden z nich trafi do Mammoet, największej na świecie firmy zajmującej się transportem ciężkich ładunków.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź