Targi Bauma 2025 to idealna okazja do zademonstrowania nowości. Scania zaprezentuje nowe napędy elektryczne, hybrydowe i bezemisyjne dla budownictwa i górnictwa oraz samobieżną platformę do transportu ciężkich ładunków przygotowaną wspólnie z firmą Cometto.
Oferta Scania obejmuje kompletne rozwiązanie do równoległej pracy hybrydowej, z głównym modułem sterującym, który kontroluje wszystkie elementy (w tym silnik elektryczny, falownik, akumulatory i silnik spalinowy). W zestawie znajduje się również system chłodzenia, interfejsy ładowania, mechaniczne interfejsy połączeń, kable VCB i inne urządzenia pomocnicze.
Scania jakiej jeszcze nie było
Maszyna elektryczna posiada zintegrowane sprzęgło, które umożliwia jej wykorzystanie nie tylko w trybie hybrydowym, ale także w 100% elektrycznym. Pozwala to na płynne przejście na pełny tryb elektryczny w przyszłości. Niski poziom hałasu sprawia, że silnik jest idealny do użytku w miastach, oferując jednocześnie bardziej przyjazne środowisko pracy dla operatorów. W razie potrzeby tryb hybrydowy zapewnia również możliwość uzyskania dodatkowej mocy i zasięgu.
Wprowadzenie nowej gamy elektrycznych rozwiązań zasilania opiera się na istniejącej, ofercie produktów firmy. Korzystając z systemu modułowego Scanii, klienci zyskują łatwą integrację oraz dopasowanie do indywidualnych potrzeb. Scania zapewnia usługi dostosowane do działalności klienta, obejmujące szeroki zakres zastosowań w segmencie przemysłowym.
Targi Bauma 2025 – Scania i Cometto łączą siły
– Aktywnie wspieramy naszych klientów w procesie transformacji w kierunku zrównoważonego rozwoju. Dzięki zgromadzonej wiedzy z elektryfikacji pojazdów ciężarowych, autobusów i silników morskich oraz modułowej naturze naszej oferty, dysponujemy w Scania szeroką, zróżnicowaną gamą rozwiązań, które można adaptować do wielu zastosowań w sektorze przemysłowym – podkreśla Björn Winblad, dyrektor ds. rozwiązań e-mobilności w Scania Power Solutions.
Targi Bauma 2025 to okazja do zaprezentowania nowego, w pełni elektrycznego samobieżnego transportera modułowego (SPMT). Służy do transportu dużych ładunków, a zasilają go elektryczne rozwiązania marki Scania.
Rozwiązanie o wysokim momencie obrotowym oparte jest na modułowej konstrukcji. Zaprojektowano je z myślą o zastosowaniu w różnych gałęziach przemysłu ciężkiego – w energetyce wiatrowej i tradycyjnej, lotnictwie i kosmonautyce, jak również na potrzeby relokacji zakładów przemysłowych. Charakteryzuje się ono kompaktową konstrukcją, długą żywotnością baterii, możliwością szybkiego ładowania (ma wbudowaną stację ładowania), cichą pracą, a przede wszystkim zerową emisją.
Cometto z własnym silnikiem
Firma Cometto, po wielu latach stosowania silników spalinowych Scanii w swoich produktach, wprowadza pierwszy elektryczny SPMT. Cometto należy do Grupy Faymonville. Odpowiada za rozwój i produkcję samobieżnych transporterów modułowych, modułów do transportu ciężkich ładunków i specjalnych transporterów do zastosowań przemysłowych. Liczne inwestycje Scanii w badania i rozwój oraz konsekwentnie realizowany plan elektryfikacji czynią ją idealnym partnerem dla Cometto.
– Od ponad 50 lat Cometto przewodzi w dziedzinie samobieżnych transporterów. Stale wprowadzamy innowacje, aby sprostać specjalistycznym potrzebom transportowym. Nasza wieloletnia współpraca z ekspertami Scania pozwala nam w pełni polegać na ich specjalistycznej wiedzy i niezawodności. Cenimy doskonałe globalne wsparcie serwisowe, które poznaliśmy przez wiele lat pracy z ich silnikami wysokoprężnymi – mówi Adrian Zingan, manager produktu w Cometto.
Adrian Zingan przypomina, że w przeszłości Cometto z powodzeniem opracowało rozwiązania elektryczne i hybrydowe do specjalnych zastosowań. Wybór do standardowych SPMT padł jednak na Scanię. Ich pełne rozwiązanie płynnie integruje się z modułami napędowymi, zapewniając najwyższą wydajność i efektywność.
Samobieżną platformę do transportu ciężkich ładunków zasila elektryczny układ napędowy Scanii.
W pełni elektryczny SPMT zyskał już pierwszego nabywcę. Po targach Bauma jeden z nich trafi do Mammoet, największej na świecie firmy zajmującej się transportem ciężkich ładunków.