Podczas 40. dorocznej konferencji AKJ Automotive „Restart Automotive 2025” Schmitz Cargobull otrzymał nagrodę elogistics 2025.
Eksperci producenta naczep zostali docenieni za „Zintegrowane zarządzanie zmiennymi łańcuchami dostaw w adaptacyjnej sieci produkcyjnej”. To kompleksowe, cyfrowe rozwiązanie umożliwia zdecentralizowane, elastyczne i zrównoważone zarządzanie operacjami logistycznymi.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej nagrody. Postrzegamy ją jako wspólne osiągnięcie naszych zespołów logistycznych, informatycznych i partnerów zewnętrznych – powiedział Christopher Coenen, dyrektor logistyki w firmie Schmitz Cargobull. – Naszym celem jest wzmacnianie, stabilizacja oraz podnoszenie wydajności i elastyczności procesów produkcyjnych i logistycznych w globalnym, dynamicznym środowisku łańcucha dostaw. Nagrodzone rozwiązanie bazuje na zdecentralizowanym zarządzaniu transportem z pełną przejrzystością danych oraz cyfrowym zarządzaniem zasobami, w tym pojemnikami wielokrotnego użytku i poziomem zapasów aktualizowanym codziennie.
Praktyczny aspekt
Nagroda została wręczona podczas wieczornej uroczystości w Saarbrücken. Christopher Coenen odebrał ją z rąk Jürgena Barke, ministra gospodarki, innowacji, cyfryzacji i energii Saary oraz członków jury. Częścią spotkania był również panel dyskusyjny ekspertów branżowych, którzy omówili wyzwania stojące przed transformacją cyfrową w sektorze motoryzacyjnym.
Według jury, składającego się z liderów branży motoryzacyjnej, ekspertów ds. digitalizacji i profesorów Wyższej Szkoły Techniki i Nauk Stosowanych kraju związkowego Saara, rozwiązanie firmy Schmitz Cargobull jest imponującą demonstracją tego, jak digitalizacja może być wykorzystywana do zwiększania szybkości i płynności operacji oraz stabilizacji biznesu. Ze szczególnym uznaniem spotkała się modułowa architektura rozwiązania i jego praktyczny aspekt.
Wspólne dzieło
Wyróżnienie zdobył również Heylog, partner firmy Schmitz Cargobull ds. cyfryzacji, który ma swój wkład w nagrodzone rozwiązanie. Platforma Heylog odpowiada m.in. za rejestrację kierowców, szkolenia BHP oraz zarządzanie dostawami materiałów. Zaletą platformy jest jej prostota. Zbędny jest specjalistyczny sprzęt. Wystarcza smartfon, kod QR oraz aplikacja do przesyłania wiadomości, np. WhatsApp. Ponadto platforma z łatwością integruje się z systemem zarządzania przestrzenią magazynową SAP.
– Heylog pozwolił nam wyeliminować „cyfrową lukę” między dostawą a rozładunkiem, znacznie skrócić czas oczekiwania i zwiększyć wydajność procesów w perspektywie długoterminowej – wyjaśnił Christopher Coenen.