środa, 14 maja, 2025
Strona głównaAktualnościSchmitz Cargobull w mieście, które chce więcej

Schmitz Cargobull w mieście, które chce więcej

Podczas targów IAA w Hanowerze firma Schmitz Cargobull zwróciła uwagę zwiedzających na naczepy miejskie. Nie bez powodu.

W miastach zadomowiły się samoobsługowe sklepy sieciowe oferujące duży wybór produktów szybkozbywalnych (tzw. FMCG od ang. fast moving consumer goods). Działają również w mniejszych ośrodkach, a ich powierzchnia i obroty powodują, że konieczne są regularne i często niemałe dostawy towaru.

Naczepa S.KO City wystawiana podczas IAA wyposażona była w agregat S.CU d80 ePTO napędzany silnikiem diesla. Istnieje też możliwością zasilania go przez elektryczną przystawkę ciągnika.

Atutem dużych sieci jest możliwość skutecznej redukcji kosztów działalności. Jednym z pól umożliwiających wypracowanie oszczędności jest transport. Optymalizacja tras i dobór pojazdów odpowiednich do ich obsługi to szansa dla naczep miejskich.

Duże, a zwrotne

Naczepa miejska to umowne określenie pojazdu przystosowanego w jakiś sposób do pracy w terenie zurbanizowanym. Najczęściej poprzez ograniczenie długości, zmniejszenie liczby osi i zastosowanie co najmniej jednej osi skrętnej. W ten sposób konstruktorzy polepszają zwrotność zestawu. Oczywiście jeśli osi jest mniej, to spada ładowność, ale znaczenie ma również stosunkowo duża objętość ładowni. Także fakt, że można ją łatwo i szybko wypełnić np. za pomocą wózka widłowego. Rozładunek ułatwia winda, która w takich naczepach jest nierzadko montowana.

Zestaw z naczepą przewyższa ładownością i wielkością ładowni ciężarówkę z zabudową. Natomiast od zestawu z przyczepą jest znacznie wygodniejszy podczas manewrowania oraz za- i rozładunku. Odpowiednio załadowany może zaopatrzyć po kolei kilka sklepów znajdujących się na trasie przejazdu. Jest zatem wszechstronnym i wydajnym środkiem dystrybucji towarów.

Zelektryfikowana, dwuosiowa S.KOe City wyposażona w elektryczny agregat S.CU ep85 czerpiący energię z pakietu baterii doładowywanych przez oś elektryczną. W mieście przy częstym hamowaniu, odzysk energii jest wyjątkowo duży.

Dodatkową zaletą krótkich naczep miejskich jest możliwość swobodnego łączenia ich z elektrycznymi ciągnikami siodłowymi. Miewają one stosunkowo długi rozstaw osi ze względu na wymiary pakietu baterii. Zelektryfikowane zestawy mają na ogół dostateczny zasięg do obsługi tras lokalnych. Natomiast jako względnie ciche i niskoemisyjne zmniejszają uciążliwości związane z ruchem ulicznym.

Schmitz Cargobull na ulice i uliczki

Schmitz Cargobull proponuje do dystrybucji kilka typów naczep chłodniczych. Gamę otwiera model S.KO City 24-LZG o długości 13,4 m. Mieści 33 europalety i ma trzy osie. Dwuosiowa S.KO City 18/20-LZG występuje w wariantach o długości 13,4 m (33 europalety), 12,3 m (30 europalet), 11 m (27 europalet) i 9,8 m (24 europalety). Ofertę zamyka 11-metrowa S.KO City 10-LZG z jedną osią. Każda z wymienionych naczep może być wyposażona w co najmniej jedną oś skrętną. Do życzeń klienta Schmitz dopasowuje wysokość zewnętrzną zabudowy w przedziale od 2350 do 3000 mm.

Wnętrze naczepy S.KO City. Pojazd może być wyposażony w podwójną podłogę, systemy mocowania ładunku. Także przegrodę dla wersji wielotemperaturowej lub dodatkowe drzwi w ścianie bocznej. Do życzenia nabywcy można dopasować w pewnym zakresie również wysokość naczepy.

W konstrukcji nadwozia firma wykorzystuje panele Ferroplast, gwarantujące bardzo dobrą izolację. Współczynnik przenikania wynosi 0,295 W/m²K. Dodatkowe wyposażenie obejmuje m.in. dwa poziomy podłogi, systemy mocowania ładunku oraz odboje gumowe lub rolki chroniące tylną ścianę. Dwuskrzydłowe drzwi z tyłu można zastąpić roletą. Możliwe jest również zamontowanie dodatkowych drzwi na ścianie bocznej. Całość czytaj w magazynie fleetLOG 3/2025.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź