Schmitz Cargobull wzmacnia swoją obecność w Azji Środkowej poprzez nową filię w Uzbekistanie.
Spółka Schmitz Cargobull SCA (South Central Asia) mieści się w Czyrczyku nieopodal stolicy Uzbekistanu, Taszkientu. Została uroczyście otwarta na początki kwietnia 2025 r.
Zespół wysoko wykwalifikowanych pracowników oferuje pomoc we wszystkich kwestiach związanych z pojazdami Schmitz Cargobull. Obejmuje to sprzedaż nowych i używanych naczep chłodniczych, kurtynowych i samowyładowczych, a także związanych z nimi usług. Oferta obejmuje finansowanie, telematykę, umowy obsługowe oraz zaopatrzenie w części zamienne.
Na terenie obiektu znajduje się biuro sprzedaży oraz nowy magazyn części zamiennych o powierzchni około 300 mkw. Plan zakłada, że w ciągu pierwszych trzech lat placówka osiągnie obrót 1 miliona euro.
Rosnące znaczenie transportu drogowego
Schmitz Cargobull ma obecnie trzech partnerów serwisowych w Uzbekistanie. W najbliższej przyszłości sieć zostanie powiększona.
– Otwarcie oddziału w Uzbekistanie przybliża nas do klientów w Azji Środkowej. Chcemy być blisko klientów i prowadzimy bezpośrednią sprzedaż za pośrednictwem oddziałów w niemal wszystkich krajach europejskich, a także na strategicznie ważnych rynkach na całym świecie. Nowa lokalizacja pozwoli nam lepiej sprostać potrzebom firm transportowych w Uzbekistanie oraz w sąsiednich krajach Turkmenistanie i Tadżykistanie — wyjaśnił Ralph Kleideiter, dyrektor sprzedaży Schmitz Cargobull.
Aby umocnić się w Azji Środkowej Schmitz założył w 2023 roku oddział w Kazachstanie. Zakładając oddział w Uzbekistanie firma podkreśla znaczenie tego regionu, co znajduje również odzwierciedlenie w zachodzącym tu wzroście popytu na transport. Według Krajowego Komitetu Statystycznego, całkowita wielkość ruchu towarowego w Uzbekistanie osiągnęła około 1521,2 mln ton w 2024 r., co stanowi nowy rekord na przestrzeni minionych pięciu lat. W porównaniu do 2020 r., kiedy wielkość ta wyniosła 1366,7 mln ton, oznacza to wzrost o ponad 11%. Transport drogowy pozostaje kręgosłupem systemu logistycznego, stanowiąc 92% całkowitej wielkości przewozów towarowych. W 2024 r. przewoźnicy drogowi przetransportowali 1,4 miliarda ton ładunków.
