wtorek, 26 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościSchmitz Cargobull EcoDuo. Test w Volkswagenie

Schmitz Cargobull EcoDuo. Test w Volkswagenie

Długi zestaw Schmitz Cargobull EcoDuo będzie przez rok obsługiwał fabrykę Volkswagena w Wolfsburgu. Znaczną część trasy ma pokonywać koleją.

EcoDuo to nazwa, którą Schmitz Cargobull nadał zestawom złożonym z ciągnika siodłowego i dwóch standardowych naczep. Drugą z nich łączy z pierwszą wózek dolly. Całość ma długość 31,7 m. Masa całkowita przedniej części zestawu złożonej z ciągnika i naczepy wynosi typowe w Europie 40 ton. Druga część utworzona przez dolly i naczepę może osiągać maksymalnie 36 ton.

– W przeciwieństwie do niektórych poprzednich projektów długich zestawów, EcoDuo tworzą zwykłe stosowane obecnie naczepy. Niepotrzebne są kosztowne inwestycje. Przy wykorzystaniu nowoczesnych naczep z najnowszymi typami osi i hamulców, EcoDuo spełnia wszystkie normy bezpieczeństwa. Ponadto świetnie pasuje do transportu kombinowanego. Bezpośrednio zmniejsza emisję dwutlenku węgla na tonę przewożonego ładunku w ruchu drogowym – wyjaśnia Andreas Schmitz, dyrektor generalny firmy Schmitz Cargobull.

Drogą i koleją

Schmitz Cargobull EcoDuo będzie przewoził ładunki z zakładów Volkswagena w Wolfsburgu do odległego o 70 km terminala intermodalnego MegaHub w Lehrte koło Hanoweru. Następnie naczepy powędrują na wagony kolejowe i pokonają 1700 km w drodze do Barcelony. Tam znów utworzą zestaw EcoDuo, który dostarczy ładunek wprost do celu. Całość obsługuje operator logistyczny, którym jest firma Sesé. Terminalem w Lehrte zarządzają wyspecjalizowane, niemieckie firmy Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße oraz Kombiverkehr. Projekt nadzoruje TÜV-Rheinland, który zwraca uwagę na zgodność z przepisami ruchu drogowego i bada go z naukowego punktu widzenia.

Projektem kieruje VDA (Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Samochodowego). Wcześniej podobne, długie pojazdy przeszły testy na terenie Hiszpanii i Szwecji. Pierwszy test w Niemczech z udziałem zestawu Schmitz Cargobull EcoDuo ma zbadać wady i zalety tego rozwiązania. Uczestnicy projektu oszacują również możliwe do uzyskania oszczędności. Szczegółowy raport końcowy zaprezentuje wyniki projektu.

– Współpraca wszystkich zaangażowanych stron zbudowała mocne podstawy dla tego projektu pilotażowego. Próba stanowi doskonały punkt wyjścia do uzyskania szerokiej akceptacji tego rozwiązania. EcoDuo reprezentuje europejskie podejście, ponieważ tworzą go pojazdy o standardowych wymiarach. Dlatego łatwo możemy go zastosować w transporcie intermodalnym, w tym drogowo-kolejowym. Uważamy EcoDuo za ekologiczne i ekonomiczne rozwiązanie transportowe dla całej Europy – zaznacza Andreas Schmitz.

Do obejrzenia na targach

Schmitz Cargobull EcoDuo ma szereg zalet. W stosunku do ilości przetransportowanego ładunku pozwala zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin. Ma niższe naciski na osie, przez co chroni nawierzchnię. Zastępując dwa inne zestawy redukuje liczbę pojazdów będących w ruchu i jest receptą na problem niedoboru kierowców.

Zestaw EcoDuo, który bierze udział w projekcie pilotażowym będzie można zobaczyć na targach IAA Transportation 2024. Będzie stał na ekspozycji zewnętrznej firmy Schmitz Cargobull.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź