Scania i PepsiCo nawiązały współprace, której celem jest ograniczenie emisji CO2 w transporcie. Pierwszy krok ku realizacji tego projektu polega na włączeniu do floty PepsiCo elektrycznej Scanii. Bateryjny ciągnik zastąpi pojazd spalinowy w codziennych przejazdach między zakładami firmy.
W Polsce niemal 70% firm nie posiada w swoich flotach samochodów zeroemisyjnych. Tylko 43% planuje ich wdrożenie w najbliższym czasie. To poważne wyzwanie w kontekście globalnych wysiłków na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. W odpowiedzi na ten problem, Scania i PepsiCo podejmują współpracę, która ma na celu stopniową elektryfikację floty transportowej. Pierwszy etap projektu zakłada, że elektryczny pojazd Scania zastąpi tradycyjny samochód ciężarowy w transporcie wewnętrznym. Będzie obsługiwał trasę pomiędzy zakładem PepsiCo w Tomaszowie Mazowieckim a magazynem centralnym firmy w Mszczonowie. Operatorem trasy i właścicielem pojazdu jest firma P.H.U.T „Trans-PLUS” Robert Słomka, Izabela Słomka, dostawca transportu dla PepsiCo. Pojazd został przygotowany w serwisie Scan-Partner Sp. z o.o. w Łodzi, u autoryzowanego dilera Scania, który odpowiadał za realizację kontraktu.
Scania i PepsiCo Polska: wysiłek w kierunku podniesienia świadomości
– Nawiązując współpracę z firmą Scania Polska nie tylko elektryfikujemy naszą flotę i redukujemy emisję CO2, ale także podnosimy kwalifikacje i świadomość naszych pracowników w zakresie transformacji energetycznej w logistyce – komentuje Wojciech Osiadacz, Transport and Fleet Manager w PepsiCo Polska.
Współpraca obu firm stanowi istotny krok w stronę rozwoju transportu niezależnego od paliw kopalnych. Elektryczne rozwiązania oferowane przez Scania Polska odegrają kluczową rolę w tym procesie, wspierając sektor transportowy w przejściu na bardziej zrównoważoną mobilność.
– W Scanii uważamy, że dążenie do zrównoważonej mobilności wymaga współpracy na wielu poziomach. Gdy firmy, jak PepsiCo wspierają swoich partnerów transportowych w redukcji emisji, stają się motorem napędowym zmian w całej branży. Dzięki takiemu podejściu nasi partnerzy mogą szybciej rozwijać i wdrażać nowoczesne rozwiązania w zakresie e-mobilności, wspierając transformację sektora transportowego – komentuje Paweł Kurzawa, dyrektor ds. elektromobilności Scania Polska S.A.
Pilotaże, jak ten Scania i PepsiCo Polska pozwalają na ocenę wydajności, zasięgu oraz wpływu na codzienną logistykę elektrycznych pojazdów ciężarowych w rzeczywistych warunkach operacyjnych. Dzięki takim działaniom można lepiej dostosować infrastrukturę ładowania, zoptymalizować trasy oraz udoskonalić technologie związane z e-mobilnością. Projekty pilotażowe to także doskonała okazja do weryfikacji wyników analiz zasięgu, zużycia energii oraz wydajności infrastruktury ładowania, opartych na cyfrowych modelach zadań transportowych. Umożliwiają także identyfikację potencjalnych barier i wyzwań. Jest to niezbędne do skutecznego wdrożenia zelektryfikowanych rozwiązań na szeroką skalę.
Partnerstwo między producentami, firmami korzystającymi z transportu i dostawcami transportu jest niezbędne. Zwłaszcza gdy chcemy, by transformacja energetyczna w branży logistycznej mogła przebiegać płynnie. Pilotaże ciężarówek elektrycznych to krok w stronę zrównoważonego transportu, który przynosi korzyści zarówno dla biznesu, jak i środowiska. Dzięki współpracy kluczowych graczy rynkowych możliwe jest osiągnięcie ambitnych celów redukcji emisji dwutlenku węgla. Dodatkowy cel to budowanie bardziej efektywnego i ekologicznego systemu dostaw.