Samochodowy agregat chłodniczy na prąd w 100% redukuje emisje CO2 pochodzące z systemu chłodzenia przestrzeni załadunkowej. Quick Service Logistics Polska dysponuje już autem, z takim właśnie rozwiązaniem. Wszystko dzięki wsparciu partnerów: Petit Forestier, ANG Vehicle Technologies i AddVolt. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku.
Innowacyjny system zasilania, zainstalowany w aucie QSL Polska, składa się z zestawu baterii pokładowych wraz z elektroniką zarządzającą procesem przepływu energii (AddVolt Powerpack Hybrid) oraz generatora kinetycznego (Add Gen). Podczas postoju agregat pracuje na prądzie z baterii. Podczas ruchu zasila go – a baterie ładuje – generator zamontowany na wale pojazdu. Cały ten proces jest monitorowany i wspierany przez narzędzia telematyczne (łącza GSM, GPS i dedykowane algorytmy). Pozwalają one poprawnie zarządzać przepływem energii i jej magazynowaniem. Efektem jest uzyskanie nieograniczonej autonomii pracy dodatkowego systemu zasilania podczas ruchu pojazdu oraz w razie potrzeby doładowanie go ze standardowego gniazda 400 V.
Czysty, cichy i wydajny
Wspierany w ten sposób system chłodniczy w pojeździe pracuje wydajniej, bezgłośnie i w sposób zeroemisyjny. Tym samym redukuje koszty operacyjne pracy agregatu, ograniczając wpływ transportu na środowisko oraz klimat. Dzięki bieżącej (real-time) telematyce, rozwiązanie to gwarantuje redukcję spalania paliwa w zabudowie chłodniczej o średnio 600 litrów miesięcznie. To oznacza redukcję CO2 na poziomie około 20 ton rocznie i 50-procentowy spadek kosztów użytkowania agregatu chłodniczego. Nie mniej ważne jest ograniczenie głośności działania chłodni, zwłaszcza w przypadku dostaw w centrach miast i w nocy.
System niezależnego zasilania chłodni opiera się na technologii portugalskiej firmy AddVolt. To zestaw baterii wraz z elektroniką AddVolt Powerpack Hybrid oraz generator Add Gen. Jego dostawcą jest spółka ANG Vehicle Technologies. To oficjalny partner AddVolt w Polsce. Firma ANG zaprojektowała i zamontowała system w pojeździe. Będzie także odpowiedzialna za bieżącą telematykę, czyli całodobowe monitorowanie, analizowanie i optymalizowanie wskaźników. Wśród nich są: temperatura, lokalizacja, poziom baterii, zużycie energii, zużycie paliwa, emisja CO2. Nad całością czuwa natomiast firma wynajmująca pojazdy, z którą współpracuje QSL Polska – Petit Forestier Polska. Wszystko wskazuje na to, że samochodowy agregat chłodniczy na prąd ma sens.
„Auto będzie monitorowane, a jego parametry analizowane i optymalizowane. Na podstawie wyników, po 6 miesiącach, zapadnie decyzja, w jakim zakresie rozwiązanie zostanie wprowadzone na pełną skalę, w pozostałych autach, którymi jeżdżą nasi kierowcy” – komentuje Rafał Strzałkowski, dyrektor operacyjny Quick Service Logistics Polska.