czwartek, 9 października, 2025
Strona głównaAktualnościSamochód z wyprzedaży rocznika interesuje 45% firm

Samochód z wyprzedaży rocznika interesuje 45% firm

Samochód to dla większości przedsiębiorców konieczność. 48% przedsiębiorców planuje zakup w ostatnim kwartale roku. 60% z nich być może uda się do salonu, a 45% chce skorzystać z wyprzedaży rocznika. Liczby te pochodzą z najnowszego badania EFL.

Tradycyjnie pod koniec roku obserwujemy zwiększony ruch w salonach samochodowych. Dealerzy rożnych marek startują z wyprzedażami, a firmy finansujące z atrakcyjnymi ofertami. W tym roku do akcji włącza się także EFL z kampanią „Najlepsze finansowanie z miłości do aut!”. Tylko 13% stawia na auto używane, a co czwarty rozważa obie opcje. Tylko 30% firm ograniczy się do zakupu jednego auta. 39% planuje uzupełnić swoją flotę firmową o 2-5 samochodów, 17% planuje zakup od 6 do 10 aut, 11% od 11 do 20 aut.

– Tak duża liczba przedsiębiorców planujących zakup firmowego auta jeszcze w tym roku w dużej części wynika z oferty dilerów samochodowych. Tradycyjnie pod koniec roku uruchamiane są wyprzedaże rocznika, z których wielu klientów chce skorzystać. Zresztą potwierdzają to wyniki naszego badania, z którego wynika, że 45% planuje upolować ofertę wyprzedażową – powiedziała Ewa Kadziewicz, dyrektor departamentu marketingu EFL.

Samochód przede wszystkim w leasingu

Respondenci w badaniu potwierdzili, że do sfinansowania zakupu pojazdu firmowego w pierwszej kolejności będą sięgali po leasing. Tak odpowiedziało aż 62% respondentów. W dalszej kolejności rozważają sięgnięcie do własnych portfeli (32%), kredyt (16%), wynajem (11%) i pożyczkę (7%).

Biorąc pod uwagę wielkość firmy, z leasingu najczęściej planują korzystać duże (73%) i średnie firmy (66%), a najrzadziej mikroprzedsiębiorstwa (53%). Te najmniejsze częściej niż pozostali finansują firmowe cztery kółka gotówką (42% vs. 24% w dużych firmach).

Grupa EFL w odpowiedzi na te potrzeby przygotowała ofertę, której celem jest możliwość zaspokajania każdej finansowej potrzeby klienta firmowego. Wykorzystując potencjał Grupy Credit Agricole – jednej z 10 największych instytucji finansowych – spółki Grupy CA proponują klientom pakiet niezbędnych produktów: bankowych, leasingowych, ubezpieczeniowych oraz inwestycyjnych.

Turbo finansowanie w EFL

EFL w ramach kampanii „Najlepsze finansowanie z miłości do aut!” oferuje klientom elastyczne opcje finansowania: turbo leasing, turbo pożyczkę i turbo wynajem.

Turbo oferta od EFL to szybka decyzja kredytowa – do 500 000 zł od ręki. Możliwość elastycznej zmiany wysokości rat leasingowych dzięki usłudze Leasingu Swobodnego. Do tego rejestracja gratis, osobisty opiekun i obsługa w trakcie umowy. W przypadku kolizji wsparcie w postaci Centrum Likwidacji Szkód – z monitoringiem, autem zastępczym i 0 zł za likwidację szkody.

Kampania EFL pojawi się w ogólnopolskich mediach i będzie obejmowała działania w Internecie i mediach masowych.

Metodyka

Badanie, którego wyniki cytowane są w powyższym materiale prasowym, przeprowadzono na zlecenie EFL na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna. W badaniu udział wzięła ogólnopolska próba N=509 osób. W badaniu wzięły udział osoby, będące zaangażowanymi w proces podejmowania decyzji o zakupie samochodów służbowych w firmie Termin realizacji: sierpień 2025. Metoda: CAWI.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź