wtorek, 13 maja, 2025
Strona głównaAktualnościPoczta Polska i Żabka z nową umową

Poczta Polska i Żabka z nową umową

Poczta Polska i Żabka podpisały nową umowę. Przeprowadzona integracja technologiczna obu spółek ułatwi obsługę klientów odbierających i nadających paczki w Żabkach. W przyszłości podobnie prowadzona będzie współpraca z innymi partnerami. 

Żabka jest pierwszym podmiotem, z którym Poczta zintegrowała się technologicznie. Taka współpraca w zakresie obsługi przesyłek – bez udziału podmiotów pośredniczących – docelowo ma stać się standardem obowiązującym we współpracy również z innymi partnerami. Prace wykonane wspólnie z firmą Żabka Polska Sp. z o.o. z pewnością ułatwią wdrożenie podobnych rozwiązań z innymi partnerami. W sieciach handlowych których klienci mogą odbierać i nadawać paczki dostarczane przez Pocztę Polską.

Poczta Polska i Żabka – nadchodzi nowy standard

W nowym modelu współpracy systemy operacyjne Poczty Polskiej i Żabki będą komunikować się bezpośrednio. Przejście z trójstronnego modelu współpracy na dwustronny (bezpośredni) nie wpłynie na doświadczenie klienta. Wszystkie dotychczasowe procesy związane z nadawaniem i odbieraniem przesyłek będą realizowane w taki sam sposób jak dotychczas.

Bezpośrednia współpraca pomiędzy Pocztą Polską a sieciami handlowymi pozwala na uzyskanie szeregu korzyści dla obu stron. Wśród nich są m.in. zwiększenie efektywności, lepsza kontrola nad operacjami oraz możliwość szybszego reagowania na potrzeby klientów. Współpraca taka sprzyja także wymianie pomysłów i dobrych praktyk. To prowadzi do zwiększenia innowacyjności oraz tworzenia nowych produktów i usług.

Klienci Poczty Polskiej wolą Żabkę

Poczta Polska oferuje klientom różne możliwości korzystania z usług paczkowych:

– Pocztex PUNKT – przez placówki pocztowe i punkty partnerskie.

– Pocztex KURIER – z dostawą pod wskazany adres.

-oraz Pocztex AUTOMAT – z dostawą do sieci automatów paczkowych, dostępnych 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.

W ramach opcji Pocztex PUNKT klienci mają do wyboru ponad 18 000 miejsc na terenie całej Polski, w których mogą nadawać i odbierać przesyłki. Wliczając w to placówki pocztowe. Wśród punktów partnerskich są sklepy Żabka oraz punkty należące do Grupy Eurocash. Są to: ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan, Duży Ben i Euro Sklep.

Obecnie spośród wszystkich punktów partnerskich, klienci Poczty Polskiej najchętniej wybierają sklepy sieci Żabka. Według stanu na luty 2025 to ponad 11 000 sklepów. W centrach miast, galeriach handlowych oraz w mniejszych miejscowościach. Zgodnie z danymi przedstawionymi przez Żabka Polska Sp. z o.o., ponad 17 milionów Polaków mieszka nie dalej niż 500 metrów od najbliższej Żabki.

Poczta Polska dąży do tego, aby odbiór, nadanie czy zwrot paczki za ich pośrednictwem były dla klientów prostą i jak najmniej angażującą czynnością. Taką, którą można wykonać szybko, wygodnie, blisko domu czy pracy, przy okazji załatwiania innych spraw. Poczta współpracuje z firmą Żabka Polska Sp. z o.o. od 2017 roku. Systematycznie zacieśnia współpracę i zwiększa zakres usług pocztowych dostępnych dla osób odwiedzających sklepy tej sieci.

Poprzedni artykuł
Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź