środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPierwszy system zasilania u dilera DAF-a

Pierwszy system zasilania u dilera DAF-a

Europejski oddział Paccar Parts uruchomił wewnętrzny system zasilania w firmie BEST Trucks, która w holenderskim Barendrecht prowadzi centrum elektrycznych pojazdów ciężarowych DAF.

Tzw. mikrosieć składa się z zestawu 750 paneli słonecznych zamontowanych na dachu oraz systemu magazynowania i kontroli energii. Pozwala ona ładować akumulatory ciężarówek opuszczających warsztat, a także zasilać superszybką ładowarkę publiczną.

Projekt Paccar Parts Europe, opracowany według indywidualnych potrzeb firmy BEST Trucks, rozpoczął się od zamontowania systemu magazynowania energii (ESS) z akumulatorami o pojemności 480 kWh, systemu zarządzania energią (EMS) i trzech szybkich gniazd ładowania o maksymalnej mocy 360 kW. Wszystkie te elementy są połączone z 750 panelami słonecznymi zamontowanymi na dachu i siecią elektryczną.

Dwie z trzech ładowarek, umożliwiających pełne naładowanie elektrycznych ciężarówek w ciągu godziny, zamontowano w warsztacie. Trzeci punkt szybkiego ładowania jest publicznie dostępny.

zasilania

– Pojazdy elektryczne powinny zawsze wyjeżdżać z naszych warsztatów z akumulatorami naładowanymi co najmniej do 80% pojemności, aby natychmiast po serwisie mogły wyruszyć w trasę – mówi Ronald Janssen, właściciela firmy BEST Trucks.

Zarządzanie energią

Jedną z wielu zalet systemu ESS jest niezawodna dostępność zasilania.

– Ze względu na rosnące zapotrzebowanie na energię kładziemy nacisk na zabezpieczenie dostaw energii. Nie trzeba dokonywać wyboru pomiędzy włączonymi światłami w warsztacie lub doładowaniem pojazdów elektrycznych klientów — dodaje Ronald Janssen. – Mikrosieć zapewnia stałe dostawy energii, a jednocześnie ułatwia szybkie ładowanie. Działa nawet w niekorzystnych warunkach pogodowych i w okresach niedostatku energii elektrycznej z sieci.

System zarządzania energią gromadzi wszystkie istotne dane: od przewidywanych godzin nasłonecznienia po zużycie prądu i okresy szczytowego zapotrzebowania na energię z sieci elektrycznej, a także dostosowuje pracę systemu, by uzyskać najwyższą wydajność i najniższe koszty energii. Ponadto firma BEST Trucks będzie mogła handlować energią, magazynować, gdy taryfy są niskie i w okresach nadwyżki energii słonecznej, a także wykorzystywać lub odsprzedawać podczas wzmożonego zapotrzebowania na energię po korzystnej cenie.

– Zainteresowanie wewnętrznym systemem zasilania wykazuje większa liczba dilerów – zauważa Rob van Erp, kierownik Paccar Parts Europe ds. innowacji i programów strategicznych.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź