Patryk Grzeczka to nowy dyrektor marketingu marek Seat i Cupra. To doświadczony menedżer związany z Volkswagen Group Polska od 2008 roku. Dotąd odpowiadał za sukcesy w obszarze strategii i komunikacji. Teraz będzie koncentrować się na dalszym rozwoju marek Seat i Cupra w Polsce.
Seat i Cupra to marki o odmiennym charakterze, ale wspólnym celu – chcą dostarczać emocje i inspirować kierowców.
Wierzę, że połączenie sprawdzonej, europejskiej jakości w korzystnych cenach z których słynie SEAT ze sportową, emocjonującą tożsamością CUPRY stanowi naszą przewagę konkurencyjną. To właśnie ta synergia pozwala nam lepiej wpisywać się w potrzeby kierowców. Moim celem będzie wykorzystanie tego potencjału – mówi Patryk Grzeczka, Dyrektor Marketingu SEAT & CUPRA.
Bogate doświadczenie w branży z sukcesami
Patryk Grzeczka od blisko 20 lat związany jest z marketingiem i zarządzaniem markami. Swoją karierę rozpoczął w Jutrzence Colian, gdzie pełnił funkcję Junior Brand Managera ds. Marek Własnych. W 2008 roku dołączył do Volkswagen Group Polska, obejmując stanowisko Product Managera. W tej roli odpowiadał za kreowanie strategii sprzedaży i rozwój narzędzi wspierających procesy handlowe.
Przez ostatnie 9 lat kierował marketingiem marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Odpowiadał za kompleksową strategię marketingową, rozwój oferty produktowej oraz komunikację na rynku polskim. W ramach tej roli, w ostatnim czasie z sukcesem współtworzył i realizował strategię sprzedażowo-marketingową. Efektem jest znaczący wzrost sprzedaży zdefiniowanych modeli marki w 2025 roku oraz wzrost wskaźników świadomości i rozważania zakupu tych modeli. Dzięki konsekwentnym działaniom PR pod jego kierownictwem, marka od lat utrzymuje pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych pod względem liczby publikacji, generowanego zasięgu oraz dotarcia. Realizowane projekty marki plasują ją w ścisłej czołówce pod względem świadomości, wizerunku i rozważania zakupu.
Nowy etap z Cuprą i Seatem
Jako dyrektor marketingu, Grzeczka będzie odpowiadał za rozwój strategii produktowej i komunikacyjnej marek w Polsce. Jego zadaniem będzie wzmacnianie percepcji Cupry jako marki łączącej motorsportowe DNA z lifestyle’owym charakterem. Ważny będzie też dalszy rozwój pozycji Seata jako brandu nowoczesnego, praktycznego oraz zapewniającego radość z codziennej jazdy.
Patryk wnosi do zespołu ogromne doświadczenie i pasję, które doskonale wpisują się w wartości naszych marek. Wspólnie będziemy teraz działać nad utrzymaniem dynamicznego tempa rozwoju, budowania najlepszych doświadczeń klientów oraz udowadnianiem, że samochód to nie tylko środek transportu, ale też część stylu życia – komentuje Daria Zielaskiewicz, Dyrektorka marek SEAT & CUPRA.
Prywatne zainteresowania Patryka także doskonale współgrają z profilem marek dynamicznych, sportowych i pełnych pasji. Od lat w czasie wolnym amatorsko gra w siatkówkę, a kreatywnie realizuje się tworząc projekty stolarskie.






