Continental wprowadza piątą generację opon Conti Eco do pojazdów użytkowych. Specjalne mieszanki gumy zapewniają optymalny opór toczenia połączony z wysokim przebiegiem.
Nowa gama opon sprzyja redukcji kosztów eksploatacji pojazdów, gdyż łączy niski opór toczenia z wysokim przebiegiem. Opony są już dostępne w wielu krajach Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu (EMEA). Na rynku występują w wersji Conti Eco HS 5 na oś prowadzącą i Conti Eco HD 5 na oś napędową.
Podczas oficjalnej premiery nowej opony w Hanowerze podkreślano, że nowa opona odpowiada na bieżące i przyszłe potrzeby flot. Przede wszystkim sprzyja redukcji kosztów, a zarazem ograniczaniu wpływu na środowisko.
Najważniejsze potrzeby
Continental pracował nad rozwojem nowej linii produktów przez kilka lat, a przed wprowadzeniem jej na rynek przeprowadził szeroko zakrojone testy.
– Nie mamy wątpliwości, że oferujemy naszym klientom właściwą oponę we właściwym czasie – mówi Ferdinand Hoyos, dyrektor segmentu ogumienia na wymianę w regonie EMEA w Continental. Rosnące koszty działalności, a także inwestycje w zrównoważony rozwój i szybko zmieniające się przepisy są jednymi z najczęściej wymienianych problemów dla operatorów flot w Europie. Niedawne badanie przeprowadzone przez Boston Consulting dla Europejskiego Stowarzyszenia Dostawców Motoryzacyjnych (CLEPA) pokazuje, że całkowity koszt posiadania jest nadal głównym czynnikiem decyzyjnym, ale czynniki zrównoważonego rozwoju zyskują na znaczeniu jako kryterium zakupu, zarówno w segmencie opon na pierwsze wyposażenie jak i na wymianę.
Konsolidacja oferty
Wraz z nową, piątą generacją Conti Eco, Continental zmniejsza liczbę linii opon do transportu towarowego.
– Nasza nowa opona bazuje na swoich udanych poprzedniczkach – Conti EcoPlus Gen3+ do transportu dalekobieżnego i Conti EcoRegional Gen3+ do transportu regionalnego – wyjaśnia Hinnerk Kaiser, odpowiedzialny za rozwój opon do samochodów ciężarowych i autobusów w Continentalu. – Nowa opona Conti Eco łączy w sobie najlepsze cechy opon Conti EcoPlus i Conti EcoRegional, wynosząc je na nowy poziom.
Jest to możliwe dzięki zoptymalizowanym oporom toczenia i wyższym przebiegom, które to cechy są dla projektantów Continentala tylko pozornie sprzeczne.
– W przeszłości, jeśli opona miała obniżony opór toczenia, a zatem pochłaniała w trakcie ruchu mniej energii w postaci paliwa, odbywało się to kosztem wytrzymałości i odporności na uszkodzenia – wskazuje Hinnerk Kaiser. Obecnie twórcy opon Continental koncentrują się na neutralnych pod względem przebiegu środkach mających na celu poprawę oporów toczenia we wszystkich komponentach: konstrukcji karkasu oraz projekcie ogólnego konturu i bieżnika. Sekretem powodzenia jest dwuwarstwowy bieżniki. Bazowa warstwa gwarantuje odpowiednią sztywność optymalizując opór toczenia. Górna stykająca się z nawierzchnią opracowana jest z myślą o dużym przebiegu i wytrzymałości.
Odmienne wymagania
Na osi sterującej, grubsza warstwa gumy bazowej bieżnika opony zmniejsza opory toczenia. Pozwoliło to zastosować mieszankę opracowaną z naciskiem na wydłużenie przebiegu. Na osi napędowej równomiernemu zużyciu sprzyjają lamele o innowacyjnym kształcie. Pozytywnie wpływa to na przebieg. W budowie karkasu, kilka mieszanek komponentów oraz nowa geometria stopki optymalizują opory toczenia. Dzięki tym rozwiązaniom uzyskano do 12% niższe opory toczenia. Przebieg wzrósł nawet o 10% w porównaniu z analogicznymi produktami poprzedniej generacji.
Zoptymalizowane opory toczenia i wysokie przebiegi nowych opon Conti Eco sprzyjają oczywiście redukcji zużycia paliwa, a tym samym emisji spalin.
Gotowa do bieżnikowania
Nowe opony charakteryzują się bardzo dobrą przyczepnością. Umożliwiają pojazdom ciężarowym bezpieczne i pewne prowadzenie nawet w zmiennych warunkach pogodowych oraz oferują doskonałą trakcję przez cały okres eksploatacji. Klienci mogą również zamówić je bezpośrednio z fabryki z czujnikami najnowszej generacji. W połączeniu z systemem do zarządzania oponami ContiConnect 2.0, umożliwiają zdalne monitorowanie stanu ogumienia w czasie rzeczywistym i planowanie serwisu. Pomaga to znacznie obniżyć koszty związane z oponami, a kolejnym krokiem w tym kierunku jest bieżnikowanie.
– Od samego początku projektowaliśmy karkasy nowych opon Conti Eco tak, aby nadawały się do bieżnikowania. Nowa linia opon przyczynia się w ten sposób do większej efektywności kosztowej – mówi Hinnerk Kaiser.
Opona bieżnikowana składa się w 70% z materiału pochodzącego ze starej opony i kosztuje do 40% mniej niż nowa opona. Oferuje przy tym taki sam przebieg i bezpieczeństwo.
Nowe opony Conti Eco będą dostępne w szerokiej gamie rozmiarów, począwszy od następujących:
• 315/70 R 22.5 Conti Eco HS 5
• 315/80 R 22.5 Conti Eco HS 5
• 385/55 R 22.5 Conti Eco HS 5
• 385/65 R 22.5 Conti Eco HS 5
• 315/70 R 22.5 Conti Eco HD 5
• 315/80 R 22.5 Conti Eco HD 5
Więcej na temat nowej generacji opon Continentala w najbliższym wydaniu magazynu „fleetLOG”.