wtorek, 26 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościMercedes ładuje z mocą 1000 kilowatów

Mercedes ładuje z mocą 1000 kilowatów

W ramach wewnętrznego testu przeprowadzonego w Wörth konstruktorzy Mercedes-Benz Trucks po raz pierwszy ładowali elektryczną ciężarówkę z mocą 1000 kW.

Jest to krok do wdrożenia megawatowego standardu ładowania MCS (ang. Megawatt Charging System).

– Nasi konstruktorzy w najkrótszym możliwym czasie wdrożyli w pojeździe nowo zdefiniowany standard MCS z pełną mocą ładowania. Ładowanie megawatowe z mocą 1000 kilowatów będzie w przyszłości szczególnie korzystne dla klientów o wysokich wymaganiach odnośnie zasięgu i dostępności pojazdów – uważa Rainer Müller-Finkeldei, szef działu konstrukcyjnego w Mercedes-Benz Trucks.

– Pojęciem ładowania MCS określa się w branży ładowanie z mocą wynoszącą 700 kilowatów lub więcej. Jednakże dla nas ważne jest, aby nasi klienci mogli ładować eActrosa 600 z pełną mocą 1000 kilowatów, a tym samym korzystać z krótkich czasów ładowania przy dużym zasięgu. Dokładamy teraz wszelkich starań, aby technologia MCS w naszym eActrosie 600 osiągnęła gotowość do produkcji seryjnej – zapewnił Peter Ziegler, szef działu komponentów systemów ładowania w Mercedes-Benz Trucks.

Przygotowany na MCS

W ośrodku rozwojowo-testowym w Wörth am Rhein konstruktorzy Mercedes-Benz Trucks po raz pierwszy z powodzeniem naładowali prototyp zaprezentowanego w ubiegłym roku eActrosa 600 ze stacji ładowania o mocy jednego megawata. Mercedes-Benz Trucks był mocno zaangażowany w opracowanie nowego standardu ładowania megawatowego MCS. Odgrywa on kluczową rolę szczególnie w perspektywie utworzenia ogólnodostępnych punktów ładowania wzdłuż głównych szlaków transportowych.

Kolejne prace inżynierów obejmują kontynuację testów interfejsu komunikacyjnego między pojazdem a stacją ładowania, zdefiniowanego w ramach standaryzacji MCS, oraz dalsze rozwijanie prototypowych komponentów aż do opracowania wersji seryjnej.

Mercedes

Rozpoczęcie produkcji seryjnej eActrosa-600 zaplanowano na koniec roku 2024. W przypadku tego modelu, oprócz ładowania CCS z mocą do 400 kilowatów, z czasem możliwe będzie również ładowanie megawatowe z mocą do 1000 kilowatów. Klienci mogą zamawiać konieczne do tego przygotowanie techniczne, przewidziano bowiem możliwość późniejszego doposażenia tych modeli w MCS.

Publiczny MSC

Duża pojemność akumulatora, przekraczająca 600 kilowatogodzin, stąd oznaczenie typu 600, wraz z nową, elektryczną osią napędową, zaprojektowaną we własnym zakresie, zapewnia eActrosowi 600 zasięg 500 kilometrów bez konieczności doładowywania. Oznacza to, że ta elektryczna ciężarówka będzie mogła pokonać w ciągu jednego dnia dystans przekraczający 1000 kilometrów. Wystarczy do tego ładowanie pojazdu w wymaganych przepisami przerwach w pracy kierowców, nawet gdy nie będzie dostępne ładowanie megawatowe.

Mercedes

Około 60% dalekodystansowych przejazdów wykonywanych przez europejskich klientów Mercedes-Benz Trucks i tak nie przekracza 500 kilometrów, a więc w tych przypadkach wystarczająca jest infrastruktura ładowania w bazach operacyjnych oraz miejscach załadunku i rozładunku. We wszystkich innych zastosowaniach konieczny jest rozwój dostępnej publicznie infrastruktury ładowania, gdzie standard MCS jest praktycznie rzecz biorąc niezbędny.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź