środa, 12 marca, 2025
Strona głównaAktualnościMercedes eVito: wnioski po dwóch latach użytkowania

Mercedes eVito: wnioski po dwóch latach użytkowania

Mercedes eVito zdobywa zaufanie kolejnych użytkowników. Od ponad dwóch lat dwa eVito w wersji Tourer służą w firmie GTV Bus. Polacy pracujący w Niderlandach mogą dzięki nim sprawnie dotrzeć do pracy, lekarza, urzędu. Elektryczny van Mercedesa zapewnia niezawodny i cichy transport.

Firma GTV Bus z Ozimka pod Opolem od 31 lat zajmuje się przewozem ludzi. To obszar, bez którego nie istniałaby nie tylko turystyka, ale także znaczna część rynku pracy.  Dziś jej usługi obejmują przede wszystkim międzynarodowy i krajowy transport pracowniczy oraz przewozy door-to-door, a także lokalną komunikację gminną. Podstawą takiej działalności jest sprawna i nowoczesna flota. GTV Bus rozwija ją m.in. we współpracy z lokalnym dealerem Mercedesa, Grupą Wróbel. Niedawno firma sfinalizowała zakup ponad 100 nowych Sprinterów. Jednocześnie od ponad dwóch lat testuje możliwości zastosowania pojazdów elektrycznych: dwóch eVito Tourer, które intensywnie pracują w Niderlandach.

– Zaczynaliśmy nasz biznes od Mercedesów, później używaliśmy innych pojazdów, ale teraz wróciliśmy do marki z gwiazdą – mówi Tomasz Oleśków, dyrektor operacyjny GTV Bus.

Dyrektor przyznaje, że firmę skłonił do tego rynek. Jak mówi, te pojazdy zapewniają największy poziom bezpieczeństwa i komfortu dla pasażerów. W Sprinterach jest np. więcej miejsca na nogi, co przy trasach międzynarodowych ma duże znaczenie. Ponad dwa lata doświadczeń z eVito przekonują także do zeroemisyjnych wersji vanów Mercedes-Benz.

Mercedes eVito w Niderlandach: jest tam, gdzie trzeba

Niderlandy to jeden z najpopularniejszych rynków pracy wśród polskich pracowników. Tomasz Oleśków mówi, że w samym Opolu działa ponad 120 agencji pośrednictwa. To właśnie klienci firmy GTV Bus. Wyjaśnia, że pracodawcy zwykle kwaterują przyjezdnych pracowników w miejscach, które są słabo skomunikowane, dla wielu osób poruszanie się po obcym kraju stanowi problem. Firma rozwiązuje go m.in. właśnie za pomocą dwóch eVito, które pracują w Niderlandach. Dowozi ludzi do i z miejsca pracy, a także do różnych ważnych lokalizacji, takich jak placówki medyczne i urzędy. Jest wszędzie tam, gdzie istnieje taka potrzeba.

Dwa 9-miejscowe eVito Tourery z baterią o pojemności 90 kWh oferują absolutnie wystarczający zasięg do takich zadań. Jeśli kierowca zachowuje odpowiedni styl jazdy, czyli właściwie wykorzystuje rekuperację, która w warunkach miejskich pozwala odzyskać sporo energii, 350 km (371 km wg WLTP) nie stanowi żadnego problemu

Tomasz Oleśków sam zaczynał swoją karierę jako kierowca. Wie, że i latem i zimą, w każdych warunkach pojazd zachowuje wystarczającą wydajność. Zimą pomocne są oczywiście takie nawyki, jak np. korzystanie podczas pustych przebiegów z niższych biegów układu klimatyzacji i  z ogrzewania fotela. Jest to wystarczające dla komfortu kierowcy, a pozwala nie marnować energii na intensywne ogrzewanie pustej przestrzeni pasażerskiej. Cenną funkcją jest także możliwość sterowanego zdalnie wstępnego ogrzania lub schłodzenia kabiny przed rozpoczęciem jazdy lub podczas ładowania. Inny ważny aspekt związany z elektrycznym napędem to dynamika.

-Ludzie o tym nie myślą, ale taki natychmiastowy moment obrotowy i duża moc silnika, jak w przypadku eVito, przekłada się także na bezpieczeństwo. Można dużo szybciej zareagować w trudnej sytuacji, co w ruchu miejskim często się zdarza – podkreśla Tomasz Oleśków. – Do tego dochodzi po prostu duży komfort, osoby, które nigdy wcześniej nie podróżowały elektrykiem są naprawdę zaskoczone ciszą w kabinie.

Rozwój i partnerskie relacje

GTV Bus dynamicznie się rozwija od 1994 roku. Dewizą przewoźnika jest elastyczność i otwartość na nieraz zaskakujące wyzwania.

-Woziliśmy chorych na Covid, z dnia na dzień przejęliśmy też dowozy pacjentów na dializy, gdy na skutek wypadku szpital stracił przewoźnika. Wozimy kierowców ciężarówek, pracowników sezonowych, panie opiekujące się chorymi, maszynistów. W sektorze przejazdów door-to-door, które realizujemy do Niemiec, Belgii i Niderlandów oraz oczywiście w Polsce, każdy dzień jest inny. Tę nieprzewidywalność równoważymy przewozami pracowniczymi i transportem gminnym. Z pewnością, jeśli chodzi o trasy przewidywalne, w miastach i na terenach podmiejskich, elektryczne pojazdy będą coraz bardziej atrakcyjną alternatywą.

Dla tak dynamicznej firmy, o flocie liczącej ponad 400 busów, ważnym aspektem jest, aby dostawca pojazdów był partnerem. Pod tym względem Tomasz Oleśków jest bardzo zadowolony ze współpracy z Grupą Wróbel. Ma mocno wspierającego i kompetentnego doradcę, który elastycznie reaguje na potrzeby.

Dla każdej firmy transportowej najlepsze pojazdy to takie, które serwis odwiedzają tylko przy okazji przeglądu.
Tak właśnie jest z eVito. Przez dwa i pół roku nie działo się z nimi absolutnie nic, bo tu po prostu niemal nie ma się co psuć, dzięki czemu przegląd ograniczał się wyłącznie do sprawdzenia, czy wszystko działa jak należy – mówi Tomasz Oleśków.

Oba eVito pracują bardzo intensywnie, dlatego to dobry prognostyk. Tomasz Oleśków obstawia, że za mniej więcej pół roku koszt ich zakupu się zwróci. Na razie nie ma żadnej potrzeby ich wymiany na nowe. W ciągu dwóch lat pokonały ponad 100 000 km każdy i nie było z nimi absolutnie żadnych problemów.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź