Podczas tegorocznego Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi Daimler Truck Polska po raz pierwszy w Polsce pokazuje ciągnik Mercedes eActros 600, czyli ciężarówkę roku 2025.
Mercedes eActros 600 ma baterię o pojemności 621 kWh oraz nową, bardziej efektywną elektryczna oś napędowa. Dzięki tym rozwiązaniom zestaw o masie 40 ton ma zasięg do 500 km na jednym ładowaniu, w rzeczywistych warunkach pracy. Produkcja seryjna eActrosa 600 rozpocznie się w listopadzie 2024 roku, w fabryce w Wörth, na istniejących już liniach montażowych. Zamówienia na niego można składać od końca ubiegłego roku – dotychczas wpłynęło ich na ponad 2000 egzemplarzy.
Akumulatory w eActrosie 600 składają się z ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) o długiej żywotności. Mają wytrzymać przebieg ok. 1,2 mln km i 10 lat eksploatacji. Przy czym po tym okresie kondycja akumulatora powinna nadal wynosić ponad 80%. Mercedesa eActrosa 600 można ładować za pomocą gniazda CCS z mocą do 400 kW. Z czasem możliwe ma być też ładowanie megawatowe (MCS).
Mercedes eActros 600: przyczynek do dyskusji
Podczas Kongresu Nowej Mobilności nie tylko odsłonięto nowy elektryczny ciągnik Mercedesa, ale też odbywają się debaty z przedstawicielami tej firmy. Przemysław Rajewski, prezes Daimler Truck Polska, oraz Piotrek Urban, dyrektor sprzedaży i marketingu, rozmawiają o perspektywach i barierach stojących przed dynamicznym rozwojem zeroemisyjnego transportu ciężarowego: prawnym, infrastrukturalnym i ekonomicznym.