Mercedes Actros L z ProCabin to gwóźdź programu podczas tegorocznej odsłony kampanii promocyjnej Daimler Truck Polska. Kampania opiera się na koncepcji ShowTrucka. Zainteresowani będą mogli wkrótce skorzystać z jednej z 75 sztuk tego pojazdu udostępnionych do przetestowania.
Daimler Truck Polska zaprezentował tegorocznego ShowTrucka – gwiazdę piątej już kampanii promocyjnej aktualnego modelu flagowej ciężarówki Mercedes-Benz Trucks. Tym razem demonstracyjnym pojazdem jest Mercedes Actros L z ProCabin. W poprzednich edycjach ręcznie malowany przez wybranego artystę wzór na ShowTrucku został powielony na kolejnych 75 jego egzemplarzach. W tym roku firma zdecydowała, że futurystyczny design zaprojektowanej na nowo kabiny ProCabin nie wymaga dodatkowych elementów graficznych. Nowy ShowTruck pojawi się na drogach ozdobiony oklejeniem takim, w jakim zaprezentował się podczas hanowerskich targów IAA w 2024 roku. Kluczowe założenia kampanii, której celem jest zapoznanie jak największej liczby klientów z najnowszą wersją flagowej ciężarówki Mercedes-Benz Trucks, pozostają takie same.
Wydarzenia, targi i spotkania
Podobnie jak w poprzednich edycjach, oryginalny ShowTruck pojawi się podczas wydarzeń, targów branżowych oraz spotkań z kierowcami. Prezentować go będzie Actros Team. To trójka popularnych influencerów: Kate TruckDriverka, Adrian Trucker Paker oraz ArtDrive. Z kolei 75 identycznych jego egzemplarzy trafi do wszystkich dealerów marki w Polsce. Każdy doradca handlowy będzie mógł zatem zaoferować swoim klientom przetestowanie pojazdu w warunkach realnej eksploatacji.
– Rozpoczynamy kolejną kampanię z udziałem ShowTrucka ze świadomością, że na ten pojazd czeka niecierpliwie wielu naszych klientów i jesteśmy przekonani, że odpowie on na ich kluczowe potrzeby, przede wszystkim związane z ekonomicznością – mówi Igor Kaczorkiewicz, szef produktu i marketingu, PR Daimler Truck Polska.
Igor Kaczorkiewicz dodaje, że Actros L z ProCabin to nie tylko nowy model. To połączenie sprawdzonych i udoskonalonych innowacji technologicznych w samym pojeździe z całkowicie na nowo zaprojektowaną, aerodynamiczną kabiną, które znacząco poprawia wydajność. Sama kabina pozwala zredukować zużycie paliwa o kolejne 3% w porównaniu z poprzednikiem. Jednak w połączeniu z nową skrzynią biegów G291-12 i oszczędnym silnikiem OM 471 III generacji wydajność na długich trasach wzrasta nawet do 8%. To oznacza szansę na bardzo istotną redukcję kosztów, szczególnie przy dużej skali działalności. Dodatkowo Actros L z ProCabin zapewnia kierowcy niespotykany dotąd poziom komfortu i bezpieczeństwa. Tak aby mógł wykonywać tę ciężką pracę w najlepszych możliwych warunkach.
Mercedes Actros L z ProCabin – pojazd ulepszony
Nowy ShowTruck przyciąga wzrok natychmiast. Z przedłużonym o 80 mm przodem, prostą pokrywą silnika oraz reflektorami LED i akcentami w kolorze ciemnego chromu zapewnia niezwykle nowoczesny wygląd. Design służy tu podstawowej funkcji pojazdu, czyli wydajności. Jest ona większa m.in. dzięki dużo lepszej aerodynamice. Odpowiada za to udoskonalona osłona podwozia i dodatkowe uszczelki, które zmniejszają opory powietrza, co pozwala zredukować zużycie paliwa.
We wnętrzu ShowTrucka kierowca znajdzie nowocześniejszą wersję Multimedia Cockpit 2, z dodatkowym wyświetlaczem o lepszej przejrzystości. Wyświetlacz umożliwia sterowanie klimatyzacją, nawigacją, telefonem oraz systemem inforozrywki, a także innymi funkcjami. Oczywiście na pokładzie nadal czuwa bezlusterkowy system kamer MirrorCam. Są też m.in. znane już kierowcom systemy Active Brake Assist oraz Active Drive Assist w nowych, udoskonalonych wersjach.
75 egzemplarzy Actrosa L z ProCabin w wersji ShowTruck trafi niebawem do wszystkich dealerów w Polsce. Każdy klient oraz kierowca zainteresowany potencjałem tego modelu, będzie mógł osobiście przetestować go w swojej pracy. Co więcej, tegorocznej kampanii towarzyszyć będzie również konkurs, który potrwa do jesieni – Liga Kierowców. Kierowcy, którzy zdecydują się na udział w rywalizacji i podczas testów osiągną najlepsze wyniki spalania, mają szansę na zdobycie niezwykle atrakcyjnych nagród, przygotowanych przez Daimler Truck Polska.
Igor Kaczorkiewicz podkreśla, że główną myślą kampanii ShowTrucka od pierwszej edycji jest przekonanie, że kierowcy i klienci muszą mieć możliwość zweryfikowania obietnic producenta w swojej codziennej pracy. Firma udostępnia kolejne modele do testów, bo wie, że nie ma powodów do obaw. Wyniki osiągane w poprzednich edycjach tylko to potwierdzają.
Mercedes Actros L z ProCabin jest dopracowaną konstrukcją uwzględniającą najnowsze technologie wspierające wydajność. Dzięki połączeniu innowacji w zakresie aerodynamiki z udoskonaleniem sprawdzonych już rozwiązań powstało narzędzie, które znacząco redukuje koszty eksploatacji. I co nie mniej ważne – sprosta największym wyzwaniom współczesnego rynku.