Media Expert zyska niebawem obiekt o łącznej powierzchni ponad 207 000 m kw. w formule BTO (built-to-own). Tym samym Panattoni rozpoczyna w Łodzi jedną z największych inwestycji na rynku. Kompleks będzie się składał z dwóch hal, zatrudni ok. 300 osób, a jego wartość wyniesie 500 milionów złotych.
Media Expert jest największym dystrybutorem sprzętu w segmencie RTV i AGD w Polsce. Ma ponad 600 sklepów stacjonarnych w ok. 470 miastach. W sieci działa jako MediaExpert.pl. Nowy projekt to odpowiedź na rozwój firmy i rosnące potrzeby logistyczne związane zarówno z kanałem e-commerce, jak i obsługą sieci detalicznej.
Media Expert rośnie w siłę
– „Dynamiczny wzrost zamówień idzie w parze z rozszerzaniem oferty o nowe kategorie produktowe. Planowana inwestycja to kolejny krok w realizacji naszej strategii omnichannel i ugruntowaniu pozycji Media Expert jako lidera nowoczesnego handlu” – mówi Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert.
Z łódzkiego magazynu będzie prowadzona kompleksowa dystrybucja w modelach retail, e-commerce i omnichannel. Obejmie ona przede wszystkim takie grupy produktowe, jak AGD, RTV i rowery, ale firma dywersyfikuje ofertę o nowe obszary, m.in. ogród czy fitness.
Panattoni zrealizowało dla Media Expert już ponad 300 000 m kw. w Polsce Centralnej. Za sprawą najnowszej inwestycji w ciągu najbliższych dwóch lat ta powierzchnia przekroczy pół miliona metrów kwadratowych.
– „Media Expert to od wielu lat jeden z naszych kluczowych partnerów. Łódź pozostaje jednym z najważniejszych punktów na logistycznej mapie Polski, a ten projekt po raz kolejny umacnia naszą obecność w regionie” – komentuje Marek Dobrzycki, Partner w Panattoni.
Współpraca nie od dziś
Dotychczasowa współpraca Panattoni i Media Expert obejmuje szereg strategicznych realizacji. W tym kompleks trzech obiektów magazynowych o łącznej powierzchni przekraczającej 270 000 m kw. w ramach Central European Logistics Hub (CEL Hub) w Łodzi. To właśnie tam sieć stworzyła swoje centralne centrum dystrybucyjne, z którego obsługuje zarówno kanał e-commerce, jak i sieć sklepów stacjonarnych w całym kraju. Nowa inwestycja powstaje w pobliżu tych obiektów, co gwarantuje synergię operacyjną.
Michał Mystkowski dodaje, że bliskość i dobra komunikacja pomiędzy centrami dystrybucyjnymi w Łodzi umożliwia realizację szybkich i skonsolidowanych dostaw. To znacząco skraca czas obsługi zamówień i zwiększa komfort zakupów. Efektywna logistyka to dziś zasadniczy element budowania satysfakcjonującego doświadczenia zakupowego. Kompleks powstanie na działce o powierzchni ponad 53 hektarów, w sąsiedztwie węzła Ryptułowice (droga nr 14, obwodnica Pabianic). To zaledwie 3 km od trasy ekspresowej S14, zachodniej obwodnicy Łodzi, łączącej autostradę A2 i trasę ekspresową S8. Inwestycja obejmie 203 904 m kw. powierzchni magazynowej i 3 656 m kw. biurowej. Budowa rozpocznie się w III kwartale bieżącego roku.
Inwestycja zrównoważona
Nowe magazyny dla sieci Media Expert będą spełniać najnowsze standardy zrównoważonego budownictwa. Przejdą certyfikację środowiskową metodą BREEAM na wysokim poziomie Excellent. Budynki będą wyposażone w system zarządzania (BMS), wspierający monitoring i optymalizację zużycia mediów. Przewidziano także instalację fotowoltaiczną o mocy 700 kWp. Na terenie powstaną stacje ładowania samochodów elektrycznych oraz trzy wiaty do parkowania łącznie 80 rowerów.
W Łodzi od 20 lat. Panattoni rozwija się w Łodzi od samego początku działalności w Polsce – czyli już od 20 lat. Dzięki centralnej lokalizacji i doskonałej infrastrukturze jest to jeden z kluczowych regionów dla logistyki. Firma dostarczyła tu już ponad 2,3 mln m kw. nowoczesnych powierzchni przemysłowych, w tym Central European Logistics Hub – jeden z największych kompleksów przemysłowych w Europie.