piątek, 24 października, 2025
Strona głównaAktualnościMAN TGE z nowymi zabudowami

MAN TGE z nowymi zabudowami

MAN TGE doczekał się nowych wariantów zabudów. Firmy Meiller i BE-Combi poszerzają ofertę produktów w segmencie jednofakturowym. MAN poinformował także o zacieśnieniu współpracy z producentami zabudów, a także z firmami wykonującymi konwersje. Wszystko w ramach nowego programu „Certified Van Partner”

Trójstronna wywrotka TRIGENIUS marki Meiller oraz zestaw z naczepą, z zabudową skrzyniową od BE-Combi to nowe pozycje pojazdów dostawczych MAN Truck & Bus w segmencie jednofakturowym. Oznacza to, że obecnie dostępnych jest 13 różnych wariantów, które można zamówić wprost z fabryki. Gotowe pojazdy są objęte gwarancją MAN-a. Klient może zamówić je bezpośrednio od MAN-a, czyli z jednego źródła.

MAN TGE jako ciągnik siodłowy

Innowacyjnym rozwiązaniem jest zestaw oferowany przez BE-Combi. Jest to pojazd MAN TGE o DMC 3,5 tony połączony z przyczepą o DMC 3,5 tony. Producent zabudów, firma BECombi przekształca TGE w ciągnik siodłowy. Wyposaża go w ramę pomocniczą, siodło, źródło sprężonego powietrza oraz inteligentną instalację hamulcową. Do tego zestawu można dobrać jednoosiową naczepę 3500PLUS również marki BE-Combi z lekką zabudową skrzyniową od firmy Junge, z windą załadunkową oraz ze spojlerem dachowym. Zestaw z naczepą ma dopuszczalną masę całkowitą siedem ton

Największą zaletą tego rozwiązania jest to, że kierowcy potrzebują jedynie prawa jazdy kategorii B – nie jest wymagane prawo jazdy kategorii C. System ten ma ładowność około 2650 kilogramów oraz przestrzeń ładunkową do 28 metrów sześciennych. To pozwala na transport dziesięciu europalet. Stanowi zatem ciekawą alternatywę dla ciężarówek o DMC 7,5 ton. Systemy bezpieczeństwa, takie jak ABS i ESP, działają również w naczepie.

TRIGENIUS firmy Meiller również wyróżniają interesujące rozwiązania. To solidna, zoptymalizowana pod kątem masy trójstronna wywrotka ze stali Hardox, o dużej ładowności. Osiągnięto ją m.in. dzięki technologii spawania laserowego umożliwiającej łączenie ze sobą cienkich, wysokowytrzymałych blach stalowych. Zestaw z MAN TGE o DMC 3,5 tony może pomieścić do 951 kg ładunku. Z kolei w przypadku TGE o DMC 5,5 tony ładowność wynosi nawet 2600 kg. Nowością w wywrotce TRIGENIUS są również jednotonowe ucha mocujące na ścianach bocznych służące do zabezpieczania ładunku wystającego poza burtę. Nowe są także ucha mocujące w podłodze o sile trzymania dwóch ton. Wysunięte są na zewnątrz i dostępne zarówno z zewnątrz, jak i od wewnątrz. Firma Meiller zmodernizowała również zamknięcia burt, nadstawki burtowe i błotniki.

Producenci zabudów z certyfikatami

W ramach nowego programu Certified Van Partner firma MAN Truck & Bus wprowadza wiążące ramy jakościowe dla współpracy z producentami zabudów i pojazdów specjalnych. Celem jest zapewnienie różnorodności indywidualnych rozwiązań opartych na modelu MAN TGE poprzez jasne standardy. Chodzi również o wzmocnienie współpracy ze sprawdzonymi partnerami.

Certyfikację przeprowadza dział Bodybuilder Management Van na podstawie wieloetapowego procesu weryfikacyjnego. Ocenie podlegają m.in.: jakość pojazdu po zabudowie oraz pozytywne przejście kontroli zgodności z wytycznymi MAN. Ocenie działu nie umyka również kompletność i aktualność profilu firmy na platformie dla producentów zabudów MAN – ABBI. Certyfikat otrzymują wyłącznie ci partnerzy, którzy spełnią wszystkie kryteria. Dokument ważny jest przez trzy lata. Ciągły monitoring i wyrywkowe kontrole jakości zapewniają wiarygodność i skuteczność programu.

Z kolei certyfikowani partnerzy zyskują dzięki zacieśnieniu współpracy z MAN. Ta obejmuje wspólne działania sprzedażowe i marketingowe, zaproszenia na spotkania techniczne i produktowe oraz dostęp do informacji technicznych i szkoleń. Wpisanie na listę polecanych producentów zabudów zwiększa także widoczność w sieci MAN oraz wśród klientów końcowych.

Dla MAN-a program ten oznacza większą transparentność procesu rozwoju i rozbudowy. Wiąże się też z ograniczeniem liczby wizyt w serwisach oraz wzmocnieniem marki dzięki wiarygodnym standardom współpracy z partnerami. Jednocześnie, dzięki sprawdzonej jakości i skoordynowanym procesom, wzrasta zadowolenie klientów.

– Jako producent ciężarówek od wielu lat utrzymujemy bliskie relacje z producentami zabudów. Dzięki programowi Certified Van Partner tworzymy teraz solidne podstawy jakości, efektywności i zaufania, z korzyścią dla naszych klientów i partnerów w segmencie pojazdów dostawczych – mówi Roy Tietze, kierownik działu Van Bodybuilder Management w MAN Truck & Bus.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź