Kongres Nowej Mobilności nabiera tempa. Na drugi dzień przypadło omówienie całego szeregu tematów. Wśród nich nie zabrakło poruszenia kwestii rozwoju sektora bateryjnego, zeroemisyjnych flot pojazdów, technologii smart charging czy magazynów energii. Tegoroczna edycja wydarzenia przyciągnęła prawie 5000 przedstawicieli branży nowej mobilności z całego świata.
25 września to drugi dzień Kongresu Nowej Mobilności. Jest to największa w naszym regionie konferencja w całości mówiąca o nowej mobilności i zrównoważonym transporcie. Podczas KNM niemal 5000 przedstawicieli branży e-mobility, w tym 400 prelegentów z całego świata omawia kluczowe trendy i wyzwania sektora zeroemisyjnego transportu. Program Kongresu obejmuje 160 punktów, z których ponad 60 zaplanowano na drugi dzień wydarzenia.
Na drugi dzień KNM 2024 przypadł m.in. panel „Greening Corporate Fleets – How Should it Be Done?”. Wymiana doświadczeń, najlepszych praktyk oraz spostrzeżeń dotyczących wymiany użytkowanych samochodów na elektryczne w firmowych flotach. Jest to złożony proces, wymagający odpowiedniego zaplanowania i realizacji, m.in. w obszarze wyboru sposobu finasowania, bilansowania TCO, szkoleń pracowników, korzystania z programów wsparcia czy też rozbudowy prywatnej infrastruktury ładowania.
Miasta inteligentne, samochody elektryczne
Wśród wielu zagadnień, które przypadają na drugi dzień kongresu, nie sposób pominąć tematyki inteligentnych miast. Uczestnicy panelu „CEE Smart Cities Leaders” wskazali dotychczasowe osiągnięcia oraz doświadczenia w modernizacji miast. Mówili o rozwoju zrównoważonego transportu publicznego czy popularyzacji mobilności współdzielonej.
Panel „Energy Storage as the Bridge Between New Mobility and Energy Transformation” poruszył kwestię magazynowania energii w zwiększaniu niezawodności i elastyczności systemu energetycznego. Dyskusja ekspertów dotyka najnowszych osiągnięć w technologii akumulatorów, technologii vehicle-to-everything (V2X) i stacjonarnych rozwiązań magazynowania energii. Nie sposób nie omówić również wyzwań związanych ze skalowaniem infrastruktury magazynowania energii oraz kwestii regulacyjnych.
Program drugiego dnia KNM 2024 poświęcono najważniejszym zagadnieniom związanym z rozwojem polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Uczestnicy debaty „Developing the Polish Automotive Industry of the Future” omawiają wyzwania stojące przed polskim sektorem automotive. Wszystko w kontekście transformacji globalnych łańcuchów dostaw, zwiększonego popytu na podzespoły do pojazdów elektrycznych czy nowych kwalifikacji na rynku pracy.
Kongres Nowej Mobilności i stacje ładowania
Istotny punkt dnia to również uroczyste otwarcie Międzynarodowego Sympozjum Naukowo-Technicznego Nowej Mobilności. Na wydarzeniu nie mogło zabraknąć ministra nauki Dariusza Wieczorka, dyrektora Sieci Łukasiewicz Huberta Cichockiego, prezesa Electromibility Poland Tomasza Kędzierskiego oraz dyrektora regionalnego Banku Światowego Ines Rocha. Podczas Sympozjum zaprezentowano i omówiono najważniejsze trendy rozwojowe i technologiczne kształtujące sektor zrównoważonego transportu. Poruszono m.in. temat napędów przyszłości, systemów magazynowania energii czy technologii jazdy autonomicznej. Sympozjum nie mogło obyć się bez inżynierów i ekspertów R&D z całego świata, przedstawicieli kadry akademickiej, jak również liderów rynku. Część EXPO zajęła premiera najnowszej stacji ładowania Ekoenergetyki. Przeznaczone do obsługi elektrycznych samochodów ciężarowych urządzenie SAT1500 MCS jest zgodne ze standardem złącza Megawatt Charging System. Oferuje do 1440 kW mocy ładowania.