piątek, 14 marca, 2025
Strona głównaAktualnościKoło podbiegunowe doskonałe do testów nowych Mercedesów

Koło podbiegunowe doskonałe do testów nowych Mercedesów

Koło podbiegunowe snie po raz pierwszy okazało się doskonałym poligonem doświadczalnym. To właśnie tam Mercedes-Benz Vans przeprowadza ostatnie zimowe testy nowych vanów.

Testy skupiają się na dynamice pojazdu, zarządzaniu temperaturą i komforcie termicznym wnętrza. Kierowcy sprawdzają napęd 4MATIC i skrętną oś tylną. Wydajność i zasięg będą przetestowane w warunkach arktycznych.

Mercedes przyszłości

Wszystkie nowo opracowane vany będą w przyszłości oparte na modułowych, elastycznych i skalowalnych architekturach Mercedes-Benz Van Architecture. Począwszy od 2026 roku Mercedes-Benz Vans wkroczy w nową epokę, wprowadzając na rynek całkowicie elektryczne modele skonstruowane na bazie Van Electric Architecture (VAN.EA). Z kolei Van Combustion Architecture (VAN.CA) będzie podstawą najnowocześniejszych pojazdów z silnikiem spalinowym. Niezależnie od rodzaju układu napędowego, nowa architektura umożliwi wyraźne rozróżnienie między prywatnymi, luksusowymi vanami a pojazdami dostawczymi klasy premium.

Portfolio prywatnych vanów będzie obejmować samochody rodzinne i ekskluzywne vany VIP, a także przestronne luksusowe limuzyny. Zimowe testy w Arjeplog w Szwecji dowodzą, że wytrzymają one nawet najbardziej ekstremalne warunki klimatyczne.

Jazdy testowe w pobliżu koła podbiegunowego są częścią kompleksowego planu, który obejmuje liczne strefy klimatyczne i trasy testowe. Projekt ten specjalnie dostosowano do charakterystyki nowych modeli średniej wielkości vanów. Szczególny nacisk położono na dynamikę i systemy bezpieczeństwa, takie jak ESP, a także klimatyzację i ogrzewanie przestronnego wnętrza.

Pojazdy przechodzą intensywny testy w celu sprawdzenia ich wydajności w ekstremalnych warunkach. Sprawdzane są zarówno poszczególne komponenty, jak i samochody w całości. Arktyczny klimat dostarcza cennych informacji pozwalających na dopracowanie produktu i zaoferowanie klientom zupełnie nowych modeli vanów.

„Przyszłe modele vanów Mercedes-Benz zapowiadają nową epokę. Aby zrealizować nasze cele rozwojowe, wykorzystujemy wszystkie możliwości oferowane przez digitalizację. Dzięki Mission Control Center mogliśmy zoptymalizować dane z podróży w czasie rzeczywistym. Pozwoliło nam to znacznie skrócić ramy czasowe testów i poczynić istotne postępy”.

Dr Andreas Zygan, szef ds. rozwoju Mercedes-Benz Vans, Mercedes-Benz AG

Koło podbiegunowe niezastąpione

Jednym z głównych celów testów w niskich temperaturach jest analiza zachowania pojazdu na śliskiej nawierzchni. W porównaniu do suchego asfaltu przyczepność na lodzie i śniegu jest nawet o 90 procent niższa. Ma to ogromny wpływ na przyspieszanie, hamowanie i zmiany kierunku jazdy.

Innowacyjne systemy zawieszenia zapewniają imponujące wrażenia z jazdy nowym vanem. Skrętna oś tylna poprawia prowadzenie i znacznie zmniejsza promień skrętu. VAN.EA umożliwia również konstruowanie modeli z 4MATIC. Napęd na wszystkie koła nie tylko znacznie rozszerza zakres zastosowań pojazdów, ale także zapewnia spełnienie najwyższych wymagań klientów niezależnie od warunków pogodowych. Wszystkie pojazdy otrzymają najnowszą wersję systemu operacyjnego Mercedes-Benz (MB.OS), a także 800-woltowy system ładowania prądem stałym i 22-kilowatową ładowarkę prądem przemiennym.

Kolejnym celem zimowych testów jest zarządzanie temperaturą pojazdu i komfort termiczny we wnętrzu. Przed rozpoczęciem podróży samochody są schładzane w specjalnych komorach chłodniczych, aby przetestować płynną pracę wszystkich systemów nawet w bardzo niskich temperaturach. Proces ładowania akumulatora trakcyjnego i zarządzanie nim również przechodzą dokładne testy i optymalizację.

Po około połowie wielotygodniowego programu testowego jest wstępny wniosek. Nawet na lodzie i śniegu nowe modele vanów Mercedes-Benz przechodzą z sukcesami nawet najbardziej wymagające próby.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź