Elektryczne Solarisy już dziś jeżdżą ulicami Warszawy, ale wkrótce ma być ich jeszcze więcej. Przedstawiciele Solaris Bus & Coach i stołecznych Miejskich Zakładów Autobusowych podpisali umowę na zakup 50 elektrycznych przegubowców. Nowo zakupione pojazdy trafią do przewoźnika w drugiej połowie 2026 roku.
Warszawa nie ustaje w dążeniach do ograniczenia emisji zanieczyszczeń przez transport miejski. Po niedawnych decyzjach zakupowych na 79 bateryjnych Solarisów, stołeczny operator zdecydował o przyznaniu producentowi kolejnego zamówienia. Przedmiot podpisanej umowy to przegubowe elektryczne Solarisy z napędem modułowym.
Solaris Urbino 18 electric to przegubowy autobus miejski z napędem elektrycznym, charakteryzujący się modułową konstrukcją napędu. Rozproszenie komponentów układu napędowego pozwoliło wyeliminować wieżę silnika. To powiększyło przestrzeń pasażerską. Z kolei powierzchnia zaoszczędzona na dachu umożliwiła umieszczenie tam wszystkich baterii. Każdy z autobusów dla Warszawy będzie wyposażony w baterie Solaris High Energy o pojemności ponad 700 kWh. Ich ładowanie będzie się odbywać poprzez gniazdo plug-in.
Początki współpracy firmy Solaris i MZA Warszawa sięgają 1997 roku. W ostatniej dekadzie stołeczny operator systematycznie rozbudowuje swoją flotę o bateryjne pojazdy. Dotychczas Solaris dostarczył do MZA Warszawa 1350 autobusów, w tym 163 elektryczne. Po realizacji dwóch najnowszych zamówień, po ulicach stolicy Polski będzie kursować łącznie blisko 300 bezemisyjnych Solarisów Urbino electric.