Naczepa Kögel Cool Liteshell nie jest jeszcze dostępna na rynku, a już zbiera nagrody. Nie przypadkiem.
Najważniejszą była wręczona podczas targów IAA nagroda International Trailer. Kögel otrzymał ją w kategorii „Koncepcja”. Jurorzy docenili zalety nowego typu paneli Liteshell, wykorzystanych w konstrukcji nadwozia naczepy.
Jeden kurs mniej
Panele Liteshell zostały użyte nie tylko na ścianach, ale również w dachu. Zawierają frezowane bloki z twardej pianki poliuretanowej (PU), otulone matą z włókna szklanego oraz powłoką z termoplastycznego poliuretanu (TPU). Głównie dzięki nim, a także podłodze z belkami wykonanymi z laminatu wzmacnianego włóknem szklanym (GFK) gotowa zabudowa chłodnicza ma lepsze własności izolacyjne. A przede wszystkim jest lżejsza o 700 kg.

W rezultacie zużycie paliwa zestawy ulega zmniejszeniu o 0,3 l/100 km, czemu towarzyszy redukcja emisji dwutlenku węgla. Dzięki niższej masie własnej naczepy wzrasta również wydajność przewozu. Zakładając, że pojazd za każdym razem jest w pełni załadowany, użytkownik oszczędza jeden kurs na każde 32 wykonane.
Wysoka odporność
Nowego typu panele ograniczają również ryzyko uszkodzenia i przyczyniają się do skrócenia czasu ewentualnej naprawy. Kögel Cool Liteshell jest mniej podatny na uszkodzenia, ponieważ jego zewnętrzna powłoka paneli jest bardziej odporna na uderzenia i długowieczna niż typowe powierzchnie zewnętrzne. Ponadto zewnętrzna powłoka z tworzywa jest odporna na korozję, w przeciwieństwie do stalowej. Dla firm transportowych oznacza to dłuższą żywotność pojazdu, skrócenie przestojów związanych z obsługą oraz wyższą rentowność użytkowania naczepy.
Konstruktorzy wyeliminowali również listwy i uszczelki na dachu, co zapobiega gromadzeniu się tam wody. Innowacyjną zabudowę chłodniczą firma Kögel łączy z praktycznymi akcesoriami i sprawdzonymi komponentami podwozia i układu jezdnego. Wewnątrz mogą znaleźć się dwa rzędy listew do mocowania ładunku, płasko wpuszczonych w ścianę. W opcji naczepa występuje jako wielotemperaturowa. Możliwe jest również zastosowanie elektrycznej osi np. BPW ePower, która w połączeniu z pakietem akumulatorów może posłużyć do zasilania elektrycznego agregatu. Tak wyposażona naczepa chłodnicza uzyskuje szczególnie korzystne wyniki w symulatorze VECTO jako pojazd niskoemisyjny.