Isuzu D-Max Arctic Truck oferuje więcej niż zwykły pikap. Isuzu znane jest z produkcji m.in. solidnych silników Diesla. Co może D-Max w wersji Arctic Truck? Nadwozie „siedzi” wyżej o 30 mm, a zawieszenie o kolejne 40 mm. 35-calowe opony i zwiększone kąty najazdu i zjazdu sprawiają, że auto nie podda się nawet w ekstremalnych warunkach.
D-Max został zaprojektowany z myślą o wymagających. Tych, którzy potrzebują niezawodnego pojazdu do manewrowania po najbardziej wymagającym terenie, wypraw off-roadowych, a jednocześnie codziennego użytkowania. Pojazd daje się dostosować do wielu zadań specjalnych. Można zamontować na nim wywrotkę, podnośnik koszowy czy wiertnicę. Można też zmodyfikować go do wersji Arctic Truck oferującej dodatkowe możliwość zwiększające odporność na trudne warunki.
Pickup, ale masywny
W Isuzu D-Max Arctic Truck można liczyć na ekstremalne osiągi w terenie przy zachowaniu komfortu jazdy na zwykłych drogach. Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów auta są opony terenowe AT 315/70 R17 BFGoodrich All Terrain T/A KO2 o średnicy 35 cali. Dzięki uniesieniu nadwozia o 30 mm w połączeniu z podwyższeniem zawieszenia o 40 mm samochód zyskuje większy o 20% prześwit. Te cechy w porównaniu do standardowych pikapów znacznie podnoszą możliwości terenowe pojazdu. Umożliwiają mu pokonywanie najtrudniejszych przeszkód, takich jak kamienie, nierówności terenowe czy głębokie brody wodne.
Potężne koła wymagają dodatkowego poszerzenia nadkoli, co sprawia, że pikap wygląda bardziej masywnie. Poszerzone, lakierowane nadkola zapewniają ochronę przed uszkodzeniami i zmniejszają brudzenie bocznych części pojazdu. Ważną role odgrywają tutaj również 4 chlapacze wykonane z wytrzymałych materiałów, odpornych na śnieg, deszcz czy sól drogową.
Większy więcej może
Uniesienie zawieszenia i kabiny oraz duże koła to również większy kąt najazdu. W Articu wynosi on 35 stopni, co pozwala na bezpieczne pokonywanie stromych przeszkód i wzniesień. Po modyfikacji samochód zyskuje także większy kąt zejścia, bo aż 29,7 stopni. Dzięki temu może zjeżdżać ze stromych wzniesień bez ryzyka uszkodzenia tylnej części nadwozia.
Jedną z kluczowych modyfikacji w Isuzu D-Max Arctic Truck jest geometria zawieszenia. W tym modelu dodatkowe wzmocniono elementy zawieszenia. Pomoże to sprostać obciążeniom wynikającym z jazdy w trudnym terenie oraz montażu większych opon, a także zapobiegać przedwczesnemu zużyciu elementów. Istotną zmianą w geometrii zawieszenia jest również poszerzenie rozstawu kół. Poprawia to stabilność pick-upa i zapewnia lepsze rozłożenie masy podczas jazdy, zmniejszając ryzyko przewrócenia samochodu i zapewniając wygodę oraz bezpieczeństwo kierowcy.
Bezpiecznie i wygodnie
Ważnym elementem zapewniającym płynność jazdy w Isuzu D-Max Arctic Truck są odpowiednio wyważone koła. W takim samochodzie ma to szczególne znaczenie, ze względu na wymagania, jakie stawiają większe i cięższe opony. Odpowiednie wyważenie kół wpływa również na zmniejszenie poziomu hałasu, który dociera do kabiny. Sprawia, że jazda tym dużym pick-upem jest przyjemna i komfortowa.
Warto zwrócić uwagę na dokładny kalibrator prędkościomierza, dzięki któremu kierowca może polegać na dokładnych odczytach prędkości i dystansu.
Nie bez znaczenia są też specjalne, zaprojektowane dla tego modelu stopnie boczne. Ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pojazdu o wysokim zawieszeniu. Co więcej, podczas jazdy w terenie, zwłaszcza po błotnistych drogach, mogą pełnić również funkcję osłon przed błotem, które mogłoby się rozpryskiwać na boki.
Isuzu D-Max Arctic Truck – samochód w teren i na asfalt
D-Max wyróżnia się swoim przestronnym i komfortowym wnętrzem, a także wysoką jakością materiałów i precyzją wykonania. Ergonomia foteli, liczba schowków, system multimedialny z ekranem dotykowym. Wszystko to czyni Isuzu samochodem, w którym dobrze jeździ się i po trudnym terenie i podczas wielogodzinnych podróży.
Modyfikacja D-Maxa do imponującej wersji Arctic Truck jest realizowana na zamówienie klienta przez wyspecjalizowaną firmę Steeler. To oficjalny dystrybutor Arctic Trucks w Polsce, który ustalił koszt modyfikacji na 47 900 zł netto. Po wykonaniu adaptacji pick-up przechodzi badania techniczne i podlega 3-letniej gwarancji do 100 000 km. Dzięki temu właściciel może się cieszyć właściwościami terenowymi swojego D-Maxa, mając pewność, że pojazd został zmodyfikowany z najwyższa starannością i obowiązującymi normami technicznymi.