Szwajcarski producent materiałów budowlanych Holcim planuje dodać do swojej floty w Europie łącznie 1000 eActrosów 600.
Obie firmy podpisały w tym celu wspólny list intencyjny. To największe jak dotąd pojedynce zamówienie na eActrosa 600.
– Cieszymy się, że możemy współpracować z Mercedes-Benz Trucks w celu elektryfikacji naszej floty, przyspieszając realizację naszego celu, zgodnie z którym do 2030 r. 30% naszych zakupów lub kontraktów na pojazdy ciężarowe o dużej ładowności będzie zeroemisyjne – powiedział Miljan Gutovic, dyrektor regionu europejskiego w firmie Holcim.
Gotowe na megawatowe ładowanie
Większość elektrycznych Mercedesów będzie przewozić cement w silosach. Zasięg dochodzący do 500 km na jednym ładowaniu, pozwoli w ciągu doby pokonać pond 1000 km, zakładając uzupełnianie energii na postojach.

eActrosa 600 można ładować prądem stałym o mocy do 400 kW przy użyciu wtyczki CCS. W przyszłości możliwe będzie również ładowanie megawatowe, wg tworzonego właśnie standardu MCS. Już teraz klienci mogą zamówić przystosowanie instalacji pojazdu do tego rodzaju ładowania. Gdy pojawią się na rynku pierwsze, zestandaryzowane megawatowe ładowarki, będzie można doposażyć ciężarówkę w odpowiednie złącze. Przy mocy ładowarki zbliżonej do 1 MW, czas ładowania baterii eActrosa 600 z 20 do 80% wyniesie około pół godziny.
Rozpoczęcie produkcji seryjnej tego modelu planowane jest na koniec 2024 r. Będzie oferowany jako podwozie i ciągnik siodłowy. Obecnie budowana jest flota około pięćdziesięciu prototypowych pojazdów, z których część zostanie poddana praktycznym testom u pierwszych klientów.