Frigo Logistics podsumowuje I półrocze 2024 roku. W porównaniu z I półroczem roku ubiegłego widać, że wolumen we wszystkich kategoriach produktów mrożonych zwiększył się o kilkanaście procent. Na taki stan rzeczy ma wpływ m.in. rozwijanie współpracy z klientami, zmiany na rynku detalicznym oraz wcześniejsze niż zwykle rozpoczęcie sezonu letniego.
W pierwszym półroczu 2024 r. Frigo Logistics zrealizowało o 12% więcej wolumenu niż w analogicznym okresie 2023 r. Największe wzrosty odnotowano w kategoriach lodów i pieczywa mrożonego.
– Rozbudowywaliśmy portfolio naszych klientów. Równocześnie obserwujemy dalsze zapotrzebowanie na usługi magazynowe i transportowe w temperaturach kontrolowanych. Na znaczeniu zyskuje mrożone pieczywo – szczególnie w dużych sieciach handlowych i w sektorze HoReCa.–mówi Jarosław Kołodziejski, dyrektor zarządzający ds. magazynowania Frigo Logistics.
Frigo Logistics podsumowuje sezon lodowy
Przełomowym miesiącem w kontekście wzrostu wolumenów okazał się kwiecień. To właśnie w tym miesiącu operator odnotował największą różnicę rok do roku – wzrost osiągnął 28%. Z kolei miesiącem najbardziej intensywnym operacyjnie w pierwszym półroczu w tej kategorii produktów okazał się maj.
– W tym roku wcześniej o około dwa tygodnie ruszył intensywny sezon w transporcie i dystrybucji lodów. Była to jedna z przyczyn znacznie wyższej liczby dostaw z końcem kwietnia i rekordowych wyników w kwietniu i maju. W tym kontekście nie bez znaczenia są właśnie zmiany pogody, a w dłuższej perspektywie – klimatu – wyjaśnia Krzysztof Pawlik, dyrektor zarządzający ds. transportu Frigo Logistics.
Obserwacje operatora logistycznego potwierdzają dane analizowane przez międzynarodowe organizacje, jak np. Copernicus Climate Change Service (C3S). W kwietniu i w maju 2024 na ziemi odnotowano najwyższe średnie temperatury w tych okresach od 1940 roku.
Więcej dostaw, ale mniej przejechanych kilometrów
W pierwszym półroczu tego roku Frigo Logistics odnotowało o 4,75% mniej przejechanych kilometrów w spedycji krajowej. Jednocześnie dostarczyło do wyznaczonych przez klientów punktów wszystkie kategorie produktów mrożonych.
Frigo Logistics podsumowuje I półrocze i ma powody do zadowolenia. Jak mówi Krzysztof Pawlik, spadek przejechanych kilometrów przy jednoczesnym wzroście wolumenów to dowód na to, że trasy dostaw i całe procesy logistyczne są zarządzane coraz lepiej.