Ford Pro wprowadza do sprzedaży E-Transita o wydłużonym zasięgu. Akumulator trakcyjny o pojemności 89 kWh pozwoli pokonać nawet 402 km. Umożliwia też szybsze ładowanie prądem przemiennym i stałym. Pierwsi klienci nowym E-Transitem pojadą jeszcze wiosną tego roku. Pojazd dostępny będzie w 19 wersjach objętych dwuletnim okresem serwisowania bez limitu przebiegu.
Rozpoczęto produkcję seryjną modelu E-Transit o zwiększonym zasięgu. Wyposażony jest w akumulator o pojemności użytkowej 89 kWh, pozwalający na przejechanie do 402 km 2 między ładowaniami. To o 28% dalej niż w przypadku wariantu z akumulatorem o standardowej pojemności 68 kWh. Wydłużony czas pracy bez przestojów umożliwia szybka ładowarka prądu stałego 180 kW i ładowarka pokładowa prądu przemiennego 22 kW. Ta druga umożliwia szybsze doładowania pomiędzy wyjazdami.
Ford lepszy niż dotąd
Podobnie jak wszystkie wersje dostawczego E-Transita, model o wydłużonym zasięgu jest w pełni zintegrowany ze środowiskiem cyfrowym skomunikowanych z siecią rozwiązań Ford Pro. Obejmują one ładowanie i usługi serwisowe. Te ostatnie pomagają klientom lepiej zarządzać energią, usprawnić przeglądy i naprawy oraz zminimalizować przestoje i koszty eksploatacji.
„Wersja E-Transita o wydłużonym zasięgu jest kolejnym przykładem starań Forda Pro o to, by w Europie powstawały wydajne floty pojazdów z napędem elektrycznym” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro na Europę.
Linia E-Transitów o zwiększonym zasięgu jest standardowo wyposażona w innowacyjną pompę ciepła powietrze-woda (VIHP). System zaprojektowana w celu poprawy efektywności energetycznej i podniesienia zasięgu w chłodniejsze dni. Inżynierowie Forda stwierdzili, że pompa ciepła może wydłużyć zasięg E-Transita o 7-10% w porównaniu z pojazdami nie wyposażonymi w to rozwiązanie.
Dzięki temu E-Transit staje się jeszcze bardziej atrakcyjny dla klientów, którzy prowadzą działalność w regionach wiejskich, w chłodniejszym klimacie lub na trasach wymagających jazdy po autostradzie.
E-Transit o wydłużonym zasięgu zaprojektowano także z myślą o potrzebach firm eksploatujących pojazdy po konwersji o dodatkowej masie i wymagające dodatkowego zasilania.
Ford o napędzie elektrycznym z lepszymi osiągami
W wersji E-Transita o zwiększonym zasięgu pojemność użytkowa akumulatora wzrasta do 89 kWh, co pozwala na przejechanie do 402 km 2. To o 28% dłuższy dystans, niż w przypadku analogicznie wyposażonego modelu o standardowym zasięgu. Dzięki rozszerzonym możliwościom, E-Transit o zwiększonym zasięgu jest atrakcyjnym wyborem dla flot, które działają poza centrami miast. Jest dobry także dla tych, którym zależy na korzystaniu z wysokiej wydajności elektrycznych, skomunikowanych pojazdów użytkowych.
Inżynierowie Forda znacząco poprawili parametry ładowania E-Transita w każdej z wersji o wydłużonym zasięgu. Maksymalną moc ładowania prądem przemiennym zwiększono z 11 kW do 22 kW. Zdolność szybkiego ładowania prądem stałym wzrosła z podniesieniem mocy ze 115 kW do 180 kW. Dzięki temu po 10-minutowym ładowaniu można uzyskać do 116 km zasięgu. Doładowanie od 10 do 80% trwa około 28 minut.
Co nowego w ładowaniu?
Kompleksowe rozwiązania ułatwiające ładowanie w domu, na terenie firmy i w miejscach publicznych, obejmują także instalację sprzętu, serwis i oprogramowanie. Oprogramowanie pomaga klientom zarządzać procesem ładowania i poprawia wydajność oraz dyspozycyjność samochodu. Menedżerowie flot mogą łatwo monitorować postępy ładowania i efektywność energetyczną każdego ze swoich pojazdów za pomocą oprogramowania Ford Pro Telematics. Mogą także konfigurować przedziały czasu ładowania, pozwalające na skorzystanie z tańszych taryf. Ponadto są w stanie blokować ładowarki, aby zapobiec nieautoryzowanemu użyciu i skorzystać z rozruchowej konfiguracji akumulatora E-Transita, dzięki czemu zachowuje on maksymalny zasięg.
Ford Pro przewiduje, że E-Transit o zwiększonym zasięgu spodoba się klientom, którzy oczekują od pojazdów różnorodnych zastosowań i spełnienia specyficznych wymagań. Firma oferuje zatem wybór 19 wariantów. Są w tym modele o długości L3 i L4, typu van, również z podwójną kabiną, podwozia z pojedynczą kabiną. Są także wersje o dopuszczalnej masie całkowitej od 3 500 kg do 4 250 kg. Dopuszczalna ładowność wynosi do 1 460 kg dla vanów. 1 814 kg dla wariantów podwozia z kabiną, z dopuszczalną masą holowania do 750 kg dla modeli o DMC 3 500 kg. Dostępna jest również funkcja Pro Power Onboard. Dostarcza z akumulatora pojazdu poprzez standardowe gniazda prąd o mocy do 2,3 kW do zasilania narzędzi, sprzętu i podzespołów konwersji.
Co jeszcze na pokładzie?
E-Transit o rozszerzonym zasięgu korzysta z tych samych systemów zwiększających produktywność, które Ford Pro wprowadził w całej gamie Transita w roczniku modelowym 2024:
-Modem 5G w standardzie gwarantuje superszybką łączność w podróży.
-Możliwość bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania dla wielu modułów pojazdu.
-Innowacyjny system integracji z podzespołami konwersji pozwala na sterowanie wyposażeniem producentów zewnętrznych za pomocą ekranu SYNC.
-Alexa, pokładowy system sztucznej inteligencji.
-System automatyzacji powtarzalnych działań Delivery Assist, który pozwala zaoszczędzić cenne sekundy na każdym wymuszonym harmonogramem przystanku.
Ponadto, zarówno modele E-Transita o standardowym, jak i o rozszerzonym zasięgu korzystają z dwuletniego, nieograniczonego przebiegiem okresu serwisowania. To pozwoli obniżyć firmom koszty eksploatacji.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 2022 roku, E-Transit jest liderem w europejskim segmencie dwutonowych elektrycznych pojazdów dostawczych.