Ford E-Transit ze specjalistyczną zabudową to wybór firmy PreZero. PreZero jest częścią międzynarodowej korporacji. Działa w branży zagospodarowania odpadów i usług środowiskowych. Przygotowaniem samochodów zajęło się przedsiębiorstwo Nadwozia Auto-Boss z Bielska-Białej.
Firma PreZero w ramach strategii dekarbonizacji powiększyła swoją ekologiczną flotę pojazdów o specjalnie przygotowane E-Transity. W sumie zamówiono 8 elektrycznych Fordów przygotowanych do transportu odpadów. Do zabudowy posłużyło podwozie E-Transita z pojedynczą kabiną. To pozwoliło na dostosowanie zabudowy do indywidualnych potrzeb użytkownika.
Ford E-Transit w rękach firmy Nadwozia Auto-Boss
Zabudowa przygotowana przez firmę Nadwozia Auto-Boss z Bielska Białej to wywrotka trójstronna, której podłoga wykonano z wzmocnionej stali. Całość wyposażono w burty o wysokości 400 mm – tylna burta jest otwierana oraz wychylana. Aluminiowe słupki zintegrowano z trzema zamkami, co pozwala zablokować otwieranie burt, a także uchylać burtę tylną.
Dodatkowym akcesorium jest nadstawka siatkowa z plandeką okrywającą. Panele siatkowe podczas wyładunku przewożonego towaru unoszą się w górę, co ułatwia całą operację. Poprzez zastosowanie w konstrukcji stali o podwyższonej ścieralności zabudowa ta idealnie sprawdza się w branży komunalnej do przewozu odpadów i zbiórki workowej.
Wywrotką uruchamia pilot umieszczony w kabinie. Całość unosi pompa PSX oraz siłownik. Auto wyposażono w specjalny sygnalizator dźwiękowy, który uruchamia się przy podnoszeniu platformy. Dodatkowo każdy z samochodów posiada belkę sygnalizacyjną LED oraz w boczną osłonę przeciwnajazdową chroniącą np. rowerzystów.






Słów kilka o zasilaniu
Najnowszy wariant E-Transita wyposażony jest w akumulator o zwiększonej do 89 kWh pojemności. Dzięki temu jego maksymalny zasięg wynosi nawet 402 km. Zwiększona do 22 kW moc ładowania prądem przemiennym i do 180 kW prądem stałym pozwala skrócić czasy ładowania. W pierwszym przypadku naładowanie baterii do 100% pojemności wyniesie poniżej 6 godzin. W drugim, od 10% do 80%, bateria naładuje się nawet w 28 min. Dodatkowo w standardowym wyposażeniu tej wersji znajdziemy układ pompy ciepła. W ofercie znajduje się także E-Transit ze standardową baterią o pojemności 67 kWh, a do napędu auta służy silnik o mocy 184 lub 269 KM.
Każdy znajdzie coś dla siebie
Ford Pro dostrzega potrzeby klientów poszukujących pojazdów dostosowanych do różnorodnych zadań, dlatego oferuje wiele wariantów E-Transita. W gamie znajdują się modele o długościach L2, L3 i L4. Są wersje typu van, vany z podwójną kabiną oraz podwozia z kabiną pojedynczą gotowe do każdej adaptacji. Dopuszczalna masa całkowita (DMC) wynosi od 3500 kg do 4250 kg, przy maksymalnej ładowności do 1460 kg dla vanów i do 1814 kg dla podwozi z kabiną. Dodatkowo E-Transit oferuje funkcję Pro Power Onboard, która zapewnia dostęp do prądu o mocy do 2,3 kW z akumulatora pojazdu za pośrednictwem standardowych gniazd. Jest to idealne rozwiązanie do zasilania narzędzi, sprzętu oraz specjalistycznych podzespołów montażowych.