Ford E-Transit Courier to samochód w pełni zintegrowany z platformą oprogramowania i usług zdalnych Ford Pro. Udogodnienia te wpływają na podnoszenie jego efektywności w firmie. Pojazd dysponuje zasięgiem do 300 km oraz większą, elastyczniejszą przestrzenią ładunkową. Zgodnie z przewidywaniami, jego koszty utrzymania będą o 35% niższe, niż w przypadku analogicznych samochodów dostawczych z silnikiem wysokoprężnym. Nowy E-Transit Courier powstaje w zakładzie montażowym Forda Otosan w Krajowie w Rumunii.
Ford E-Transit Courier to nowy w pełni elektryczny model użytkowy, wyposażony w rozbudowaną łączność. Oferuje podwyższoną produktywność firmom korzystającym z kompaktowych furgonów. Nowy model dołącza do zelektryfikowanych i skomunikowanych samochodów dostawczych Ford Pro. Jest w pełni zintegrowany ze środowiskiem cyfrowych rozwiązań Ford Pro. Obejmują one ładowanie, aplikacje i usługi serwisowe, pozwalające zwiększać jeszcze bardziej efektywność pracy.
Ford E-Transit Courier pokona do 300 km
Akumulator E‑Transita Couriera o użytkowej pojemności 43 kWh, pozwala na przejechanie dystansu do 300 km bez ładowania. Ford Pro szacuje, że koszty planowanej i awaryjnej obsługi serwisowej E-Transita Couriera będą o co najmniej 35% niższe. Odnosi się to do modeli z silnikiem Diesla. To dodatkowo obniża dwuletnie okresy międzyprzeglądowe bez limitu kilometrów. Samochód przeprojektowano z myślą o podniesieniu produktywności, zyskaniu większej dopuszczalnej ładowności, większej i bardziej wszechstronnej przestrzeni ładunkowej. Stał się o 25% pojemniejszy niż poprzedni model, dzięki czemu może przewozić ładunek o podstawie dwóch europalet.
„E-Transit Courier podnosi o poziom wyżej możliwości pojazdu w tym segmencie dzięki nieporównywalnym osiągom napędu elektrycznego, większej ładowności i wsparciu skomunikowanych systemów, obejmujących kompleksowe rozwiązania w zakresie ładowania, narzędzia do zarządzania Ford Pro E-Telematics oraz system kontroli dyspozycyjności pojazdów skomunikowanych FORDLiive” – powiedział Hans Schep dyrektor generalny Ford Pro na Europę.
E-Transit Courier został zaprojektowany i skonstruowany przez zespoły w Centrum Badawczo-Rozwojowym Ford Otosan w Sancaktepe w Turcji. Opracowano go we współpracy ze specjalistami od pojazdów użytkowych Ford Pro z Dunton w Wielkiej Brytanii i Kolonii w Niemczech. Produkcja elektrycznego vana rozpoczęła się na początku tego roku w najnowocześniejszym zakładzie montażowym Ford Otosan w Krajowie w Rumunii. To stamtąd zjeżdżają egzemplarze wyposażone w silniki elektryczne, montowane w Halewood w Wielkiej Brytanii.
Wydajność i ładowanie
E-Transit Courier może przejechać do 300 kmmiędzy ładowaniami. Pozwala na to silnik elektryczny o mocy 100 kW, zasilany przez akumulator litowo-jonowy o pojemności 43 kWh. Model wyposażony jest standardowo w system obsługi z użyciem jednego pedału „one-pedal”. Maksymalna prędkość 145 km/h oznacza niezrównane wrażenia z jazdy. Niezależnie od tego, czy poruszamy się po mieście, zatrzymując się na światłach, czy jedziemy autostradą.
Ford Pro oczekuje, że E-Transit Courier będzie popularny wśród firm, które ładują samochody w swoich placówkach. Ładowanie od 10 do 100% za pomocą ładowarki pokładowej prądu przemiennego o mocy 11 kW trwa około 5,3 godziny. Uzupełnianie akumulatora można zaplanować tak, aby wykorzystać tańszą energię w nocy. Robi się to programując czas za pomocą ekranu dotykowego w pojeździe lub oprogramowania do ładowania. Aby zapewnić efektywne czasowo ładowanie w trasie, model oferuje możliwość korzystania z ładowarek prądu stałego o mocy do 100 kW. Przyspiesza to ładowanie z szybkich punktów publicznych – zwiększenie zasięgu jazdy o 100 km można osiągnąć średnio po ok. 10 minutach ładowania, a ładowanie od 10% do 80% pojemności akumulatora trwa około 23 minut. E‑Transit Courier otrzyma również roczny bezpłatny dostęp do sieci ładowania Blue Oval Charge Network. W Europie liczy ona 800 000 publicznych ładowarek.
Projekt przygotowany pod klienta
Nowa konstrukcja nadwozia elektrycznego E-Transita Couriera oznacza poprawę wszystkich parametrów dotyczących ładowności w porównaniu z poprzednią generacją Transita Couriera. Udoskonalone tylne zawieszenie zwiększa szerokość ładunkową między nadkolami do 1220 mm. Dzięki temu kompaktowy furgon może po raz pierwszy przewozić dwie europalety. Całkowita objętość przestrzeni ładunkowej wynosi teraz 2,9 m3, czyli o 25% więcej, niż w poprzednim modelu. Możliwości furgonu dodatkowo zwiększa nowa funkcja grodzi przelotowej, która umożliwia przewożenie długich przedmiotów, takich jak deski lub rury o długości ponad 2 600 mm. Dopuszczalna ładowność furgonu z napędem w pełni elektrycznym wynosi 700 kg,2 a maksymalna masa holowanej przyczepy, to 750 kg.
E-Transit Courier wyróżnia się na tle innych pojazdów dzięki odważnemu, wyrazistemu wyglądowi nadwozia. Zawdzięcza go efektownej chromowanej kratce przedniego wlotu powietrza z „diamentowym” wzorem oraz listwie oświetleniowej LED, biegnącej w poprzek całego przodu, prezentującej styl typowy dla zaawansowanych modeli elektrycznych. Przestronne i praktyczne wnętrze zaprojektowano kierując się potrzebami użytkowników kompaktowych furgonetek. Nowy model elektryczny oferuje bardzo bogate wyposażenie standardowe, w tym wyróżniające go elementy wyposażenia wnętrza. Takie jak kierownica o spłaszczonym dolnym i górnym łuku wieńca („squircle”), która poprawia wygodę wsiadania i widoczność z miejsca kierowcy, a także dźwignia zmiany biegów montowana na kolumnie. Podobnie zapłon uruchamiany przyciskiem i elektroniczny hamulec parkingowy, dzięki czemu właściciel zyskuje więcej użytecznej przestrzeni w kabinie.
Cyfrowy zestaw wskaźników «digiboard» zawiera 12-calowy ekran główny i 12-calowy środkowy ekran dotykowy z najnowszym systemem Ford SYNC 4. Oparta na subskrypcji, skomunikowana z siecią nawigacja Connected Navigation może podnieść efektywność pracy i zmniejszyć wysiłek kierowcy. To dzięki aktualnym informacjom o ruchu drogowym, parkowaniu, opłatach i lokalnych zagrożeniach. Kompatybilność bezprzewodowa z urządzeniami mobilnymi poprzez Android Auto i Apple CarPlay jest standardem.
Ford E-Transit Courier na każdą potrzebę
Bezpieczeństwo kierowcy i ładunku to najważniejsze kwestie dla właścicieli samochodów dostawczych i dla Ford Pro. E-Transit Courier wyznacza nowy standard w swoim segmencie, dzięki kompleksowemu pakietowi zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy dostępnych w standardzie. Opcjonalny pakiet obejmuje takie systemy, jak adaptacyjny tempomat z funkcją centrowania na pasie ruchu, funkcję Stop & Go,system informowania o obiektach martwym polu lusterek z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym,asystenta unikania kolizji na skrzyżowaniachi wspomaganie hamowania awaryjnego podczas cofania. Wszystko to celem zapewnienia większego spokoju podczas jazdy w przestrzeni miejskiej. Transit Courier zdobył najwyższą platynową ocenę Safety Award, przyznawaną przez niezależnych ekspertów Euro NCAP, zajmujących się ocenami bezpieczeństwa samochodów.
Każdy E-Transit Courier posiada standardowo wbudowany modem,umożliwiający stałą łączność z systemem aplikacji Ford Pro oraz bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania, które mogą z czasem udoskonalać funkcje pojazdu bez konieczności wizyty u dealera.
Poprawa bezpieczeństwa i tańsza jazda
Specjaliści z Ford Pro pomyśleli także o zwiększeniu ochrony i zaoszczędzeniu właścicielom czasu i kosztów na rozwiązania dostępne na rynku wtórnym. Nawiązano współpracę z ekspertami w dziedzinie zabezpieczeń pojazdów, firmą TVL, czego efektem jest oferta fabrycznych pakietów zamków dla E-Transita Couriera. Pakiety obejmują dodatkowe zamki blokujące drzwi przestrzeni ładunkowej. Te chronią przed atakami, polegającymi na odgięciu całego poszycia drzwi, a także zapewniają automatyczne blokowanie bocznych drzwi przesuwnych, co odciąża uwagę kierowcy i pozwala zaoszczędzić kilka sekund przy każdej dostawie. Użytkownicy oprogramowania Ford Pro Telematics mogą otrzymywać za jego pośrednictwem alerty bezpieczeństwa w przypadku nieautoryzowanego otwarcia drzwi.
Dzięki dwuletnim okresom między przeglądami bez limitu kilometrów, Ford Pro Service szacuje, że koszty obsługi technicznej E-Transita Couriera będą o co najmniej 35% niższe, niż w przypadku modeli z silnikiem Diesla. Nowy model dostawczy jest wspierany przez kompleksową sieć Ford Pro Service. Oferuje ona usługi powiększającego się serwisu mobilnego, unikatowy system zwiększania dyspozycyjności FORDLiive oraz największą w Europie sieć dealerów pojazdów użytkowych – podobnie jak w przypadku innych samochodów z rodziny Transita.
Nowy Transit Courier będzie również dostępny z całą gamą paliwooszczędnych silników benzynowych i wysokoprężnych. Oferta obejmuje zarówno nadwozia typu van, jak i van z kabiną Double-Cab, a także wybór atrakcyjnych serii, w tym wysoko wyspecjalizowanych Limited i Active.