piątek, 21 lutego, 2025
Strona głównaAktualnościDB Schenker dodał do floty 10 elektrycznych MAN-ów

DB Schenker dodał do floty 10 elektrycznych MAN-ów

29 stycznia 2025 r. DB Schenker dodał do floty 10 elektrycznych MAN-ów. W planach jest wdrożenie do ruchu kolejnych elektryków.

Nowe ciągniki to MAN-y eTGX Ulra Low Liner. Zostały sfinansowane ze środków Federalnego Ministerstwa Cyfryzacji i Transportu w ramach dyrektywy w sprawie promowania lekkich i ciężkich pojazdów użytkowych z alternatywnymi, przyjaznymi dla klimatu układami napędowymi i powiązaną infrastrukturą tankowania i ładowania (KsNI). DB Schenker będzie wynajmował elektryczne ciągniki od Grupy TIP, wyspecjalizowanej w wynajmie ciężarówek i naczep.

– Cieszymy się, że jesteśmy pierwszym klientem, który będzie miał okazję używać floty 10 MAN-ów eTGX. Niektóre będą wykorzystywane w codziennym ruchu w trybie dwuzmianowym, na przykład na stałej trasie Dortmund-Hanower. Inne będą zaspokajać potrzeby naszych klientów z sektora motoryzacyjnego i handlu detalicznego – wyjaśnia Cyrille Bonjean, wiceprezes ds. transportu lądowego w DB Schenkerze w Europie.

Low deck na baterie

MAN eTGX Ultra Low Liner to ciągnik typu low-deck, przystosowany do współpracy z naczepami typu Mega. Siodło znajduje się na wysokości 950 mm, a rozstaw osi to 3,75 m. Obie te wartości są typowe dla europejskich ciągników typu low-deck, ale spalinowych. W pojazdach elektrycznych krótki rozstaw osi i nisko położone siodło utrudniają montaż baterii. Mimo to konstruktorom MAN-a udało się opracować elektryczny ciągnik niskopodwoziowy i zapewnić mu zasięg do 500 km.

db schenker

Elektryczny eTGX może mieć 4, 5 lub sześć pakietów baterii o pojemności od 449 do 544 kWh. Standardowo ma złącze CCS umożliwiające ładowanie go prądem stałym o mocy do 375 kW. Producent przewiduje też możliwość dostosowania pojazdu do przyszłego megawatowego standardu ładowania (MCS).

Równolegle MAN proponuje modele eTGS i eTGL. Tego ostatniego przystosowano do przewozów dystrybucyjnych i ma zasięg do 235 km. Wraz z pojazdami MAN oferuje konsultacje dotyczące możliwości elektryfikacji flot oraz usługi, w tym serwis, szkolenie kierowców i ułatwienia w dostępie do ładowania.

Może nawet 150…

DB Schenker i MAN uzgodniły w liście intencyjnym z 2023 roku, że do 2026 flota wzrośnie o 100 elektrycznych ciężarówek. Podczas przekazania pierwszego MAN eTGX obie firmy podpisały również kolejny list intencyjny w sprawie dostawy 50 MAN-ów eTGL. To najnowszy, elektryczny model marki, który trafi do sprzedaży w kwietniu 2025 r.

Deklarowanym celem wdrożenia elektrycznych pojazdów jest chęć obniżenia emisji dwutlenku węgla przez DB Schenkera.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź