poniedziałek, 7 kwietnia, 2025
Strona głównaAktualnościDAF na biodiesel B100

DAF na biodiesel B100

DAF na biodiesel B100 jest już dostępny. Mowa o modelach nowej generacji – XF, XG i XG+ – z silnikiem PACCAR MX-13 dostosowanym do paliwa B100. Paliwo dostępne jest zarówno w przypadku ciągników, jak i podwozi pod zabudowę.

Biodiesel B100, znany również jako FAME (estry metylowe kwasów tłuszczowych, ang. Fatty Acid Methyl Esters) lub RME (estry metylowe kwasów tłuszczowych oleju rzepakowego, ang. Rapeseed Methyl Esters), jest paliwem wytwarzanym w całości z odnawialnych olejów i tłuszczów roślinnych. B100 redukuje emisje CO2 od źródła do koła nawet o 90% w porównaniu z olejem napędowym z paliw kopalnych. To sprawia, że jest on podobny do HVO (hydrorafinowanego oleju roślinnego, ang. Hydrotreated Vegetable Oil).
Aby osiągnąć najniższą możliwą emisję CO2, kompatybilny z B100 silnik MX-13 (355 kW/480 KM) jest wyposażony w specjalnie zaprojektowane oprogramowanie, które uwzględnia takie czynniki, jak niższa wartość opałowa biodiesla.

„Dzięki wprowadzeniu silnika MX-13 dla biodiesla oferujemy kolejną alternatywę dla przewoźników, którzy są zaangażowani w zrównoważony transport. Wszystkie pojazdy ciężarowe DAF z silnikiem spalinowym są kompatybilne z HVO, ale B100 jest łatwiej dostępny w niektórych regionach”, mówi Jeroen van den Oetelaar, główny inżynier DAF Trucks.

Inżynier wskazuje, że dzięki opcji B100 przewoźnicy zyskują kolejny sposób na zmniejszenie ich śladu ekologicznego. I to bez żadnych kompromisów w zakresie niezawodności pojazdu. DAF na biodiesel umożliwia to w sposób doskonały.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź