Goodyear udoskonalił swój czytnik najazdowy CheckPoint. Nowa modułowa konstrukcja z zaawansowanymi laserami i kamerami, zapewnia jeszcze większą precyzję pomiaru. Nawet przy skomplikowanych wzorach bieżnika.
Nowe funkcje pozwolą na dalszą optymalizację konserwacji opon i pojazdów. Także redukcję przestojów oraz poprawę efektywności operacyjnej flot. Ulepszenia technologiczne zostały opracowane tak, aby były kompatybilne z większością dotychczasowych wersji systemu Goodyear CheckPoint.
Nowa wersja czytnika jest prezentowana podczas targów IAA Transportation w Hanowerze.
Goodyear CheckPoint to system najazdowy umożliwiający szybką kontrolę stanu opon i parametrów pojazdu. Zaawansowana technologicznie płyta naziemna, wyposażona jest w specjalistyczne czujniki i kamery. Dzięki temu system automatycznie mierzy i analizuje głębokość bieżnika. Także poziom ciśnienia w oponach w ciągu zaledwie kilku sekund. Zintegrowana konstrukcja, w połączeniu z technologią RFID lub rozpoznawaniem tablic rejestracyjnych, pozwala na dynamiczną i szybką kontrolę wielu pojazdów. Goodyear CheckPoint wykorzystuje innowacyjne funkcje automatycznego pomiaru przejechanych kilometrów. Natomiast pozyskane dane natychmiast przesyła do chmury Goodyeara. Także terminali wyświetlających oraz aplikacji wspomagających zarządzanie flotą.
Łatwiejsza konserwacja i serwisowanie
Nowa, modułowa konstrukcja czujnika w Goodyear CheckPoint ułatwi konserwację i serwisowanie każdego modułu lasera i kamery dzięki konfiguracji plug-and-play. Konstrukcja ta jest trwalsza w porównaniu z poprzednią wersją. Jest bardziej odporna na warunki atmosferyczne oraz skutecznie redukuje wpływ dużych obciążeń pojazdu i wibracji. Skutkuje to dokładniejszymi pomiarami. Dodatkowo, pomaga zoptymalizować wydajność operacyjną. Obniżyć koszty klientów, dzięki ograniczonym potrzebom serwisowym.
Firma przeprojektowała również technologię pomiaru głębokości bieżnika. Wykorzystuje zaawansowane lasery i kamery, co pozwala na dokładniejsze rozpoznanie głębokości bieżnika. Ulepszony system rejestruje znacznie więcej obrazów przy lepszym oświetleniu. Zwiększa to precyzję pomiarów i umożliwia bardziej skuteczną identyfikację stanu opon. To udoskonalenie dostarcza menedżerom flot szczegółowych i bardzo precyzyjnych danych o stanie opon. Wspiera też podejmowanie trafnych decyzji, przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa i wydajności flot.
– Goodyear nieustannie rozwija technologie opon i dostarcza innowacyjne rozwiązania, które wspierają efektywność flot – powiedział Piotr Czyżyk, dyrektor zarządzający Fleet Mobility EMEA w Goodyear.
– Najnowsze ulepszenia systemu Goodyear CheckPoint potwierdzają nasze zaangażowanie we wspieranie flot w osiąganiu wyższej wydajności, bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju.
Zintegrowane aplikacje i terminal CheckPoint
Goodyear CheckPoint jest obsługiwany przez pakiet zintegrowanych aplikacji. Aplikaji zaprojektowanych tak, by zapewnić menedżerom flot i kierowcom płynny dostęp do istotnych danych o stanie pojazdu i opon.
Aplikacja Goodyear FleetHub, dostępna w wersji internetowej i mobilnej, umożliwia natychmiastowy wgląd w stan opon, oferując szczegółowe analizy oraz spersonalizowane raporty, wspierające proaktywną konserwację. Wysyła również alerty i powiadomienia o stanie opon w czasie rzeczywistym. Opcjonalny terminal niezwłocznie przekazuje praktyczne dane za pomocą przyjaznego dla użytkownika pulpitu nawigacyjnego, a w razie zaobserwowania problemów, takich jak niedopompowane opony lub przeciążenia, natychmiast powiadamia o tym kierowcę przy pomocy kolorowych alertów LED. Matryca LED zapewnia wysoki poziom informacji o stanie opon za każdym razem, gdy pojazd przejeżdża przez płytę.
Narzędzia te zapewniają menedżerom flot i kierowcom dostęp do podstawowych informacji potrzebnych do optymalizacji wydajności i bezpieczeństwa.
– Aktualizacja Goodyear CheckPoint otwiera nowe możliwości, pozwalając Goodyearowi na rozszerzenie zastosowania tej technologii poza klientów flotowych. Wprowadzając ją do sieci serwisowych, handlu detalicznego i innych partnerów. Zmiany dotyczą nie tylko sprzętu, ale obejmują również przeprojektowanie oprogramowania. To wszystko w przyszłości przyniesie wiele innowacji w celu poprawy obsługi klienta – powiedziała Patricia Azzoni, menedżer produktu w Goodyear.