czwartek, 18 września, 2025
Strona głównaAktualnościCHEP Polska otwiera centrum serwisowe w Gdyni

CHEP Polska otwiera centrum serwisowe w Gdyni

CHEP Polska otwiera nowe centrum serwisowe w Gdyni, po raz pierwszy na północy kraju. W sumie to dziewiąta tego typu placówka CHEP w Polsce.

Wolumen przepływów paletowych oraz nowi klienci naturalnie wymagają rozszerzania naszej infrastruktury operacyjnej. Gdynia, dzięki dostępowi do transportu lądowego i morskiego, idealnie wpisuje się w naszą strategię rozwoju. Nowa inwestycja usprawni obsługę krajowych klientów i wzmocni przepływy międzynarodowe, m.in. ze Skandynawii i Wielkiej Brytanii” – mówi Izabella Maczkowska-Ciborowska, Country General Manager CHEP Poland & Baltics.

CHEP Polska Gdynia obsłuży milion palet w ciągu roku

Centrum serwisowe w Gdyni stanowi integralną część rozbudowanej sieci operacyjnej firmy w Europie. Odpowiada na dynamiczne potrzeby rynku w zakresie efektywnego zarządzania nośnikami logistycznymi. Placówka będzie wspierać serwis kluczowych typów palet z portfolio CHEP. Chodzi o serwis palet typu euro o wymiarach 1200×800 mm, półpalet 800×600 mm, palet przemysłowych 1200×1000 oraz ćwierćpalet wystawowych 600×400. Pełen proces obejmie przyjęcie palet z rynku, inspekcję, naprawę oraz ponowne wprowadzenie jej na rynek zgodnie z modelem gospodarki o obiegu zamkniętym.

Według szacunków centrum w Gdyni będzie początkowo obsługiwać ok. milion palet rocznie. To część szerokiej działalności opracowanej przez CHEP Polska, która każdego roku obsługuje miliony palet, wspierając największe firmy produkcyjne i sieci handlowe w kraju.

Automatyzacja, jakość i zrównoważona logistyka

Nowy obiekt wyposażono w zautomatyzowaną linię do inspekcji palet. Zwiększy ona efektywność, bezpieczeństwo i standaryzację pracy – od inspekcji, przez naprawy, malowanie, aż po znakowanie. Centrum uruchomiono w nowoczesnym magazynie, co pozwala na elastyczne dostosowywanie się do potrzeb klientów i zmiennej sytuacji rynkowej.

Izabella Maczkowska-Ciborowska mówi, że CHEP dąży do zachowania jednakowych standardów bezpieczeństwa i jakości w każdej swojej lokalizacji. Dlatego też firma wprowadziła intensywny cykl szkoleń dla nowego zespołu w Gdyni.

CHEP promuje model poolingowy, w którym palety i inne nośniki są wielokrotnie wykorzystywane i współdzielone przez różnych klientów. Dzięki temu każda paleta po użyciu trafia do najbliższego centrum serwisowego. Tam przechodzi konserwację i wraca do obiegu.

Taki system znacząco ogranicza liczbę pustych przebiegów transportowych i pozwala na lokalną dystrybucję nośników. W efekcie zmniejsza się ślad węglowy oraz zapotrzebowanie na nowe surowce, co wpisuje się w cele zrównoważonego rozwoju firmy CHEP Polska i jej klientów.

Country General Manager, CHEP Polska

Otwarcie centrum w Gdyni to kolejny krok w budowie inteligentnej i zrównoważonej logistyki. Chcemy być tam, gdzie są nasi partnerzy i wspierać ich w realizacji celów środowiskowych oraz operacyjnych – sprawnie, lokalnie, odpowiedzialnie” – mówi Izabella Maczkowska-Ciborowska

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź