Firma Kawczyński Logistics odebrała 75 ciągników Mercedesów-Benz Actros L z kabiną ProCabin.
Samochody dostarczyła firma Sobiesław Zasada Automotive, która jest dilerem Daimler Truck Polska. Kawczyński Logistics jest jej klientem od 14 lat.
– Mercedes-Benz Actros jest podstawowym pojazdem w naszej flocie od wielu lat — mówi Stanisław Kawczyński, dyrektor Kawczyński Logistics. – Dwie poprzednie generacje dobrze nam służyły, a my doceniamy zorientowane na klienta podejście firmy Sobiesław Zasada Automotive. Nowy Mercedes-Benz Actros L ProCabin rozszerzy naszą flotę i oczekujemy, że się sprawdzi w pracy. Ważne jest dla nas również to, że nasi kierowcy są dobrze zaznajomieni z ciężarówkami Mercedes.
Nowe ciągniki Actros L z kabiną ProCabin zastąpią czteroletnie Mercedesy, które pracują obecnie. Flota firmy liczy 295 ciągników siodłowych, z czego znaczną część stanowią Mercedesy.

– Dla nas każda inwestycja we flotę to inwestycja w jakość obsługi, bezpieczeństwo i niezawodność dostaw. Liczymy, że nowe Mercedesy przyczynią się do rozwoju naszej działalności – mówi Stanisław Kawczyński.
Zmiana wizerunku
Nowe ciężarówki Actros L ProCabin 1848 LS są przeznaczone do dalekobieżnego transportu międzynarodowego. Oferują kierowcy komfort i nowoczesne systemy bezpieczeństwa. Systemy te wykraczają ponad wymagania ubiegłorocznego rozporządzenia GRS. Na przykład asystent hamowania awaryjnego Active Brake Assist 6 może teraz również wykonywać zautomatyzowane pełne hamowanie do zatrzymania przy prędkościach do 60 km/h przed użytkownikami drogi poruszającymi się po skrzyżowaniu, nadjeżdżającymi z naprzeciwka lub pozostającymi na tym samym pasie ruchu.

75 samochodów, które odebrał Kawczyński Logistics, ma ulepszoną aerodynamicznie kabinę. Design służy tu podstawowej funkcji pojazdu, czyli wydajności. Jest ona większa m.in. dzięki udoskonalonej osłonie podwozia i dodatkowym uszczelkom, które zmniejszają opory powietrza. Tyko dzięki bardziej opływowej formie pojazdu zużycie paliwa może spaść nawet o 3% w porównaniu z poprzednim modelem. W połączeniu z nową skrzynią biegów G291-12 i oszczędnym silnikiem OM 471 III generacji wydajność na długich trasach wzrasta nawet do 8%. To oznacza szansę na bardzo istotną redukcję kosztów, szczególnie przy dużej skali działalności, a taką prowadzi Kawczyński Logistics.
Nowe Actosy L jako pierwsze w flocie Kawczyński Logistics mają nowe malowanie firmowe z biało-czerwonymi logotypami na bokach kabiny.


