Przedstawiciele Solaris Bus & Coach oraz Gminy Miasta Gdańsk podpisali umowę na dostawę 30 autobusów elektrycznych. Firma dostarczy 18 sztuk pojazdów o długości 12 metrów oraz 12 sztuk przegubowych Solaris Urbino 18 electric. Ich użytkownik to spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje.
Solaris Urbino 12 electric zamówione przez ZTM w Gdańsku to autobusy wyposażone w baterie o pojemności 600 kWh. Firma całość zamówienia dostarczy do wrześnie przyszłego roku. Natomiast wersje przegubowe posiadają magazyny energii o pojemności aż 800 kWh. Taka pojemność to duża operacyjność autobusów na jednym ładowaniu. Ładowaniu realizowanym za pomocą złącza typu plug-in. Każdy z pojazdów posiada dwa gniazda do ładowania baterii. Umiejscowione nad przednim prawym nadkolem oraz z lewej strony pojazdu. Takie rozwiązanie to ułatwienie codziennej obsługi i ładowanie autobusów w zajezdni.

Przestrzeń dla pasażerów w Solaris Urbino
Solaris Urbino electric to model z modułowym systemem napędowym. Umożliwia on rozmieszczenie komponentów systemu napędowego na dachu pojazdu. To również optymalizuje przestrzeń pasażerską i zwiększa jej pojemność. W modelach dwunastometrowych to 70 osób, natomiast przegubowe wersje zabierają na pokład aż 107 pasażerów.
Zamówione pojazdy są w pełni niskopodłogowe i klimatyzowane. Spełniają również najnowsze normy bezpieczeństwa, w tym wymogi GSR2 oraz cyberbezpieczeństwa. Ponadto kluczowe systemy obejmują monitorowanie poziomu rozproszenia uwagi i zmęczenia kierowcy. Także ostrzeganie pieszych i rowerzystów o nadjeżdżającym pojeździe, a nawet informacje o obecności rowerzystów w tzw. martwym polu. Autobusy wyposażone są też w nowoczesne systemy wsparcia kierowcy: inteligentny asystent prędkości i nowoczesne lusterka elektryczne.

Bateryjne Solarisy Urbino to pojazdy w pełni zintegrowane i wyposażone w systemy biletowe i monitorowania floty PZUM Innolatica oraz Tristar.






