120 przegubowych Solarisów z silnikiem diesla trafi na ulice stolicy. Dla Solaris Bus & Coach jest to największy w tym roku przetarg, zaś zamawiającym jest Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie.
Zakup pozwoli zmodernizować flotę i obniżyć średni wiek taboru, co bezpośrednio przełoży się na zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa przewozów. Dostawy autobusów rozpoczną się w drugiej połowie 2026 roku i będą kontynuowane w 2027 roku. Zgodnie z zapisem umowy, zamawiający ma możliwość zwiększenia zamówienia o kolejne 100 autobusów w tej samej specyfikacji.


Na pokładzie niskopodłogowych autobusów przegubowych zmieszczą się 133 osoby, z czego 39 znajdzie miejsca siedzące. Wśród wyposażenia znajdziemy m.in. klimatyzację i system monitoringu. Na dachu producent zamontuje panele fotowoltaiczne, które posłużą do ograniczenia zużycia energii przez pojazd. Dodatkowym elementem, znanym już dobrze w komunikacji miejskiej w Warszawie, jest tzw. alcolock, czyli blokada antyalkoholowa dla kierowców. Urządzenie bada obecność alkoholu w wydychanym powietrzu i blokuje uruchomienie silnika przy pozytywnym wyniku.
Solaris Bus & Coach to czołowy europejski producent autobusów miejskich. Swoją działalność koncentruje na rozwoju pojazdów zeroemisyjnych – elektrycznych, wodorowych i trolejbusów. W portfolio producenta znajdują się również autobusy z napędem diesla oraz CNG. Od początku działalności w fabryce w Bolechowie wyprodukowano już ponad 27 000 pojazdów marki Solaris. Co ciekawe, aż 1750 z nich trafiło właśnie do przewoźników z Warszawy.






