środa, 9 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościTransformers a’la Ford

Transformers a’la Ford

Już niedługo Ford będzie obchodził 120-lecie modelu T. Model ten nie tylko zrewolucjonizował metody produkcji, ale też oferowany był w wielu różnych konfiguracjach. Wprowadzając natomiast w 1917 roku na rynek model TT, oddano w ręce klientów prawdziwy samochód dostawczy.

Innym przełomowym modelem w gamie produkcyjnej firmy Ford jest Transit produkowany od 1965 roku, czyli już 60 lat. Ten model to także duża liczba wersji, konfiguracji oraz powstających na jego bazie zabudów. Obecnie cała gama pojazdów użytkowych Forda ma odpowiednie instrukcje dotyczące zabudowy. Pomagają one firmom zabudowującym w wykonaniu pracy zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Ford udostępnia je w zbiorach otwartych, skąd wiedzę może czerpać każdy zabudowca. Dodatkowo firma prowadzi program Ford Pro Convertor, który jest częścią oferty działu samochodów użytkowych Ford Pro. Wspiera on firmy zajmujące się profesjonalnym dostosowaniem i modyfikacją pojazdów użytkowych zgodnie z wytycznymi Forda. Program ten funkcjonuje na terenie całej Europy.

Jest w czym wybierać

Gamę modeli Ford Pro rozpoczyna najmniejszy Transit Courier VAN z przestrzenią ładunkową o pojemności 2,9 m3. Jego ładowność wynosi od 677 do 854 kg. Ponadto Transit Connect oferowany jest z dwoma rozstawami osi. Natomiast w ładowni mieści się do 3,7 m3 i można przewieźć nawet 792 kg ładunku. Transit Custom VAN także oferowany jest w odmianach z dwoma rozstawami osi. Poza tym jego przestrzeń ładunkowa mieści nawet 6,8 m3. Największy jest Transit. Samochód ten może mieć napęd na przód, tył lub na obie osie. Furgon może mieć trzy długości – od L2 do L4 oraz dwie wysokości. Natomiast przestrzeń ładunkowa dochodzi tutaj do 15,1 m3. Ponadto podwozie pod zabudowę dostępne jest w czterech długościach od L2 do L5. Ofertę uzupełnia Ranger, który ma trzy wersje kabin. Najchętniej wybierana – podwójna, z przestronnym wnętrzem i wygodnymi siedzeniami w drugim rzędzie.

Ford

Niezwykle istotne są odpowiednie procedury obsługi klienta oraz kontrola procesów i jakości na każdym etapie produkcji. – Piotr Nowosadzki

Ford Pro to również szeroka gama modeli zelektryfikowanych. Od elektrycznego E-Transita Courier poprzez Transita Custom oferowanego z hybrydą plug-in, aż po E-Transita Custom i E-Transita w wersji elektrycznej. Największy elektryk Forda ma akumulator o pojemności 89 kWh, co zapewnia zasięg wg WLTP do 394 km. Najnowszym zelektryfikowanym modelem w ofercie jest Ranger w odmianie PHEV, łączącej silnik elektryczny z benzynowym EcoBoost.

Ford
Ford Transit z kabiną brygadową i wywrotką trójstronną, przygotowaną przez firmę Nadwozia Auto-Boss z Bielska-Białej. Zabudowę wyposażono w burty aluminiowe o wysokości 400 mm, a podłogę wykonano ze wzmocnionej stali. Konstrukcja ma 6 punktów mocowania ładunku, a tylna klapo-burta jest otwierana. Tylne słupki zintegrowane są z zamkami.

Ford: zgodnie ze sztuką

Obecnie do programu Pro Convertor należy ponad 200 firm, z czego w Polsce działa już 10. Jeszcze w tym roku na mapie rekomendowanych zabudowców powinny pojawić się dwie dodatkowe. Aby przystąpić do programu Pro Convertor, nie wystarczy korzystać z udostępnionych dokumentów i wykonywać prace w sposób dopuszczalny. Dlatego też można tego dokonać, przechodząc przez audyty i otrzymując certyfikaty upoważniające do wykonania prac w sposób rekomendowany przez producenta pojazdu. Równocześnie firmy zabudowujące należące do programu mają dostęp do szkoleń oraz do działu pomocy technicznej… Całość czytaj w magazynie fleetLOG 4/2025.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź