Valmet Automotive sp. z o.o. i Panattoni czyli dostawca dla branży motoryzacyjnej i deweloper zainaugurowali rozbudowę fabryki w Żarach. We wtorek 21 stycznia wmurowano kamień węgielny pod budowę obiektu BTS (build-to-suit) o powierzchni 8 800 m kw.
W uroczystości wmurowania kamienia węgielnego wzięli udział: Remigiusz Grześkowiak – prezes zarządu Valmet Automotive sp. z o.o., Hubert Hoffman – prezes Commercecon i Maciej Zawada – szef ds. rozwoju biznesowego Panattoni BTS. Pojawili się także przedstawiciele władz samorządowych: Edyta Gajda – burmistrz miasta Żary i Wojciech Kasprów – wicestarosta żarski oraz zaproszeni goście.
– „Dzięki dotychczasowym sukcesom rynkowym firmy dziś otwieramy nowy rozdział – oficjalnie zaczynamy rozbudowę fabryki w Żarach, co pozwoli nam zwiększyć moce produkcyjne i umocnić pozycję na europejskim rynku motoryzacyjnym. Inwestycja przyczyni się docelowo do utworzenia aż 350 nowych miejsc pracy” – mówi Remigiusz Grześkowiak, prezes zarządu Valmet Automotive sp. z o.o.
Realizowany przez Panattoni projekt zakłada powiększenie istniejącego zakładu o dodatkowe 8 800 m kw. powierzchni produkcyjno-logistycznej wraz z zapleczem socjalno-administracyjnym.
– „Nowoczesne zakłady produkcyjne stały się już specjalizacją działu BTS w Panattoni. Rozbudowa fabryki Valmet Automotive sp. z o.o. w Żarach to kolejny przykład naszej strategii – tworzymy rozwiązania szyte na miarę naszych partnerów, które wspierają ich rozwój biznesowy teraz i w przyszłości” – mówi Maciej Zawada, szef ds. rozwoju biznesowego Panattoni BTS.
Maciej Zawada dodaje, że jednym z kluczowych elementów tego projektu jest zapewnienie elastyczności nowej hali. To umożliwi dostosowywanie jej do potrzeb Valmet Automotive sp. z o.o., które będą ewoluowały. Realizując budowę równolegle z trwającą produkcją firma dba, by proces przebiegał bez zakłóceń dla bieżącej działalności zakładu.
Zakończenie prac budowlanych zaplanowano na wiosnę tego roku. Produkcja w nowym obiekcie ruszy w czwartym kwartale. Valmet Automotive sp. z o.o. to dostawca kompletnych systemów dachowych do kabrioletów oraz systemów kinematycznych dla przemysłu motoryzacyjnego. W tym aktywnych spojlerów i klap do gniazd ładowania pojazdów elektrycznych. W żarskiej fabryce produkowane będą nowoczesne systemy aerodynamiczne, opracowywane w centrum badawczym firmy w Osnabrück w Niemczech. Przyczyniają się one do zwiększania zasięgu pojazdów elektrycznych czy ograniczenia spalania paliwa w autach spalinowych.