Pod koniec września zakład w Altenberge wyprodukował dwumilionową oś. Od czasu wprowadzenia osi Schmitz Cargobull w 2004 roku, a firma nadal inwestuje w rozwój zakładów produkujących osie.
– Fakt, że w ciągu ostatnich 20 lat wyprodukowaliśmy aż dwa miliony własnych osi, podkreśla jakość i niezawodność naszych rozwiązań i wskazuje, że nasze osie spełniają wysokie standardy naszych klientów – powiedział Günter Schweitzer, członek zarządu ds. operacyjnych w Schmitz Cargobull. – Odzwierciedlają to również wyniki niedawnego badania czytelników przeprowadzonego przez wydawców ETM, w którym oś Schmitz Cargobull została uznana za numer jeden przez czytelników i użytkowników.
Wyprodukowanie dwumilionowej osi świętowała cała fabryka.
90% naczep Schmitz Cargobull
Oś ma kluczowy wpływ na koszty eksploatacji naczepy i rentowność jej użytkowania. Dlatego producent nieustannie ulepsza swoje osie i układy jezdne, a także zakłady produkcyjne, w których powstają. Kamieniem milowym było stworzenie zautomatyzowanej, sterowanej cyfrowo linii produkcji osi, która została uruchomiona w Altenberge w 2023 r. Automatyzacja jest częścią strategii przekształcania zakładów firmy w „inteligentne fabryki”.
Osie produkowane w Altenberge przesyłane są do fabryk Schmitza w całej Europie. Ich odbiorcami są: Vreden i Gotha w Niemczech, Panevėžys na Litwie, Adapazarı w Turcji, Saragossa w Hiszpanii i Manchester w Wielkiej Brytanii. Około 95% naczep z Altenberge i ponad 90% pojazdów w grupie jest wyposażane we własne osie Schmitz Cargobull.
Szeroka gama
Osie firmy mają kilka wariantów. Oprócz standardowej osi z 22,5-calowymi kołami i hamulcami tarczowymi, w ofercie jest oś do naczep mega z kołami 19,5-calowymi i hamulcami tarczowymi oraz oś skrętna, która polepsza zwrotność zestawu i spowalnia zużycie ogumienia. Dostępne są również osie z hamulcami bębnowymi, odpowiednio do wymagań różnych rynków.
Najnowsza w ofercie jest oś elektryczna, wyposażona w generator, która jest stosowana w elektrycznej naczepie chłodniczej S.KOe Cool. Oś odzyskuje energię podczas jazdy, co pozwala wydłużyć czas pracy agregatu bez potrzeby doładowywania akumulatorów i zwiększa wydajność pojazdu. W roku obrotowym 2023/24 Schmitz Cargobull wyprodukował łącznie 124 000 osi.