Carreras, grupa logistyczna, przetestowała naczepę chłodnię. Pojazd przejechał prawie 55 000 km w trybie w pełni elektrycznym. Wyposażony jest w hybrydowy system chłodzenia naczepy Advancer i system odzyskiwania energii AxlePower firmy Thermo King.
Thermo King poinformował, że hiszpańska grupa logistyczna Carreras pomyślnie zakończyła testy nowej naczepy chłodni z samoładującym się elektrycznym systemem chłodzenia Thermo King. Na pokonanym od stycznia dystansie około 55 000 km podczas jazdy system chłodzenia działał w 100% w trybie elektrycznym. Aby jeszcze bardziej ograniczyć emisję spalin przez ciągnik i naczepę, Carreras wykorzystuje biopaliwo. Według firmy pozwala ono obniżać całkowitą emisję aż o 90%. Naczepa jest obecnie wykorzystywana we flocie Carreras w całej Europie.
Patent Thermo King
System wykorzystuje hybrydowy agregat chłodniczy Thermo King Advancer i dynamiczny system odzyskiwania energii AxlePower, w tym zestaw akumulatorów ENERG-e. Technologia AxlePower firmy Thermo King dynamicznie odzyskuje energię podczas jazdy i hamowania. Następnie magazynuje ją w akumulatorze, który z kolei zasila agregat chłodniczy naczepy.
Dzięki opatentowanej przez Thermo King technologii inteligentnego zarządzania energią system dynamicznie monitoruje warunki drogowe i operacje jazdy. Dzięki temu maksymalizuje energię kinetyczną i cieplną odzyskiwaną przez oś naczepy. Inteligentne zarządzanie energią automatycznie przełącza się między trybem rekuperacji (odzyskiwanie energii), trybem pasywnym (wystarczające naładowanie akumulatora) i trybem aktywnym (dodatkowy prąd ładowania w razie potrzeby). W ten sposób zapewnia optymalną wydajność ładowania bez interwencji kierowcy. Menedżerowie flot mogą w czasie rzeczywistym sprawdzać poziom naładowania i wydajność akumulatora. Poza tym „nie martwią się o zasięg lub poziom naładowania”.
W przeciwieństwie do innych generatorów osiowych, zaawansowany system sterowania odłącza również oś elektryczną, gdy przyczepa znajduje się na wzniesieniu. Tym samym unika strat energii i zmniejsza zużycie paliwa. Podsumowując, system Thermo King minimalizuje potrzebę ładowania, wydłużając w ten sposób czas pracy. Jednocześnie obniża koszty operacyjne i bezpośrednią emisję dwutlenku węgla.
„Ten projekt i współpraca z firmą Thermo King i jej dealerem Frigicoll oznaczają dla Carreras znaczący krok w kierunku zrównoważonej logistyki. Dzięki integracji nowej technologii udało nam się w namacalny, wydajny i bezpośredni sposób ulepszyć naszą działalność operacyjną” – powiedział Héctor Benito Serón, dyrektor ds. projektów, doradztwa, zrównoważonego rozwoju i innowacji w Carreras.
Grupa logistyczna Carreras: sekret tkwi we współpracy
„Zdolność do wykorzystania i generowania energii bezpośrednio z ruchu naczep sprawia, że technologia ta jest zrównoważonym rozwiązaniem dla różnorodnych potrzeb transportowych” – powiedział Francisco Cambra Soriano, regionalny kierownik sprzedaży w Thermo King.
Kierownik sprzedaży dodał, że konsumenci coraz częściej skupiają się na zrównoważonym rozwoju. Łańcuchy dostaw o niskiej lub zerowej emisji i oszczędzające zasoby stają się zatgem ważnym atutem sprzedażowym. Carreras liczy, że wykorzystując samoładujące się rozwiązanie AxlePower, zapewni sobie długoterminową przewagę konkurencyjną i stanie się liderem w zakresie zrównoważonych praktyk.
Technologia AxlePower stanowi wynik współpracy firm Thermo King i BPW Bergische Achsen KG. AxlePower umożliwia elektryczne chłodzenie, które ładuje się samoczynnie podczas jazdy. Jest to w pełni zintegrowany, niezależny od ciągnika system. Łączy on oś ePower BPW z akumulatorem Thermo King ENERG-e i inteligentną technologią zarządzania energią. Zastosowany w AxlePower inteligentny system generowania energii zapewnia moc potrzebną do działania agregatu chłodniczego naczepy. Przetwarza energię odzyskiwaną przez oś naczepy podczas normalnej eksploatacji pojazdu.
Możliwość przechwytywania i ponownego wykorzystania energii sprawia, że hybrydowy lub w pełni elektryczny agregat chłodniczy Advancer w połączeniu z technologią AxlePower jest optymalnym rozwiązaniem. Pozwala zabezpieczyć przyszłość i poprawić zrównoważony rozwój wszystkich rodzajów naczep. Dzięki cichej pracy i brakowi emisji CO2 z agregatu chłodniczego technologia ta pozwala klientom na zrównoważoną obsługę dostaw długodystansowych i wewnątrzmiejskich. W tym w strefach ultraniskiej emisji (ULEZ) i na obszarach miejskich, na których obowiązują rygorystyczne normy emisji hałasu.