Podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi miał premierę elektryczny Ford Capri.
Nowy Ford Capri ma ponad 4,6 m długości, blisko dwa szerokości i przeszło 1,6 m wysokości. Waży ponad 2 tony, a napędzają go silniki o mocy dochodzącej do 340 KM. Pod każdym względem przewyższa więc swojego imiennika sprzed pół wieku. I nic dziwnego, gdyż tamten był małym, benzynowym coupé, a ten jest całkiem sporym, elektrycznym SUV-em coupé.
Ford powtórzył chwyt, który wykorzystał już przy Mustangu i nazwę popularnego niegdyś modelu sportowego przyczepił do elektrycznego SUV-a. Nawiasem mówiąc dawny Capri był europejskim odpowiednikiem amerykańskiego Mustanga. Zwinnym, szybkim i wszędobylskim, ale też na swój sposób praktycznym. Jako SUV Capri podnosi walory użytkowe na nowy poziom.
Masaż w standardzie
W Polsce samochód będzie sprzedawany w dwóch wersjach wyposażenia: Capri oraz Premium. Bazowa zawiera m.in. 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, podgrzewaną kierownicę i przednie fotele, fotel kierowcy z funkcją masażu, adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go czy bezprzewodową łączność z Android Auto oraz Apple CarPlay. Standardem jest regulowany, wyświetlacz centralny SYNC Move o przekątnej 14,6” ze schowkiem My Private Locker oraz 17-litrowy schowek Mega Console. W Capri Premium standardem są natomiast m.in. 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, system nagłośnienia B&O czy drzwi bagażnika zamykane i otwierane elektrycznie i bezdotykowo.
Standardem w każdej wersji jest system monitorowania martwego pola, system ostrzegający przed pojazdami na drodze poprzecznej z aktywnym wspomaganiem hamowania, układ aktywnego wspierania hamowania, system rozpoznawania znaków drogowych i funkcja wspomagającą omijanie przeszkód.
Do opcji należy wyświetlacz przezierny, system wspomagający parkowanie równoległe oraz prostopadłe i system kamer 360 stopni. Naturalnie lista wyposażenia standardowego i opcjonalnego jest znacznie dłuższa i obejmuje również dodatki zwiększające komfort i funkcjonalność Forda.
Najtańszy na koniec
W tej chwili do wyboru są dwa typu układów napędowych. Podstawowy ma 286 KM, napęd na tylne koła i litowo-jonową baterię o pojemności użytecznej 77 kWh zapewniającą do 627 km zasięgu. Można go ładować prądem zmiennym o mocy do 11 kW i prądem stałym o mocy do 135 kW. Najmocniejsza wersja Capri ma 340 KM i jest dostępna z napędem na wszystkie koła. Bateria o pojemności użytkowej 79 kWh pozwala pokonać na jednym ładowaniu do 592 km. Forda można ładować prądem stałym o mocy do 185 kW. Wersja ta przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy. W późniejszym terminie dostępna będzie także przystępniejsza cenowo odmiana 170-konna z baterią o pojemności użytkowej 52 kWh.
Ceny zaczynają się od 226 770 zł za wersję o mocy 286 KM oraz od 246 770 zł za mocniejszy wariant 340 KM z napędem na wszystkie koła. Zamawiać można też już wspomnianego wyżej Capri z silnikiem o mocy 170 KM w cenie od 207 770 zł. Cena zawiera 8-letni pakiet serwisowy Ford Protect oraz gwarancję. Oznacza to ochronę pogwarancyjną samochodu do 8 lat lub 160 tysięcy kilometrów (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej) oraz bezpłatne przeglądy serwisowe co 2 lata do ósmego roku eksploatacji.
Na Kongresie Nowej Mobilności 2024 można zobaczyć także inne w elektryczne Fordy: Explorera, E-Transita Customa oraz E-Tourneo Customa.