Wielton zakończył pracę nad udoskonaleniem wywrotki Scrap Master. W ofercie wieluńskiego producenta dostępna już jest nowa wersja pojazdu do transportu złomu. Skrzynię ładunkową wykonano ze stali HARDOX 500 TUF. Ścianę boczną wygięto z jednego arkusza blachy, a ścianę przednią przebudowano.
Zauważalną na pierwszy rzut oka modyfikacją w modelu Scrap Master jest zmiana kształtu skrzyni z typu square na half-pipe. Usunięto podłużnice i poprzeczki podłogi, a przebudowaniu uległy m.in. ściany boczne, ściana przednia oraz drzwi. Pojazd cechuje zwiększona sztywność skrzyni dzięki zastosowaniu stali HARDOX 500TUF oraz obrzeża górnego wykonanego z jednego arkusza blachy ściany bocznej.
W sam raz do ciężkiej pracy
Dzięki zastosowaniu innowacyjnego rozwiązania w ramie naczepy możliwe było obniżenie środka ciężkości skrzyni ładunkowej o 75 mm. To zwiększa bezpieczeństwo pracy oraz zapewnia wyższą stabilność pojazdu podczas jazdy i rozładunku. W ofercie firmy Wielton dostępne są 3 wersje skrzyń o objętości 51 m3, 55 m3 oraz 62 m3.
Wewnętrzna długość podłogi dla skrzyni o największej kubaturze to 12,07 m. Umożliwia to transport złomu o różnych gabarytach i kształtach, w tym przewóz m.in. prętów hutniczych lub innych elementów stalowych o długości do 12 m z zamkniętymi drzwiami naczepy.
– Gruntowna zmiana kształtu oraz liczne modyfikacje wprowadzone w wywrotce Scrap Master znacznie wpłynęły na wydłużenie żywotności pojazdu, poprawę jego stabilności i przede wszystkim bezpieczeństwa użytkowania.–
mówił Łukasz Trzeciakiewicz, Product Manager Wielton S.A.
Łukasz Trzeciakiewicz dodaje, że dzięki zastosowaniu 850 mm szerokości płaskiej podłogi, wywrotką Scrap Master można przewozić europalety o wymiarach 1200 × 800 mm.
W transporcie złomu szczególnie istotna jest wysoka odporność pojazdu na uszkodzenia i ścieranie. Trwałość i wysoką wytrzymałość ulepszonej konstrukcji potwierdzają obliczenia MES jak i przeprowadzone testy.
W zależności od potrzeb klienta produkt może zostać skonfigurowany w taki sposób, aby w pełni spełniał jego potrzeby oraz wymagania. Standardowe, symetryczne, dwuskrzydłowe drzwi portalu tylnego można zamienić na klapę hydrauliczną. Dzięki której kierowca nie musi wysiadać z kabiny podczas rozładunku. W ofercie wieluńskiego producenta znajduje się gama siłowników hydraulicznych kilku dostawców, w tym także z mocowaniem typu shortcover. Dostępne są różne wersje dachu w postaci m.in. plandeki standardowej, plandeki celnej lub naciąganej pasami oraz dach automatyczny. Wspomnijmy też o wachlarzu wyposażenia dodatkowego. Rozwiązania zastosowane w Scrap Master zostały oparte na funkcjonalności, niezawodności i najwyższych standardach bezpieczeństwa podczas codziennego użytkowania.
Wielton S.A. w liczbach
Wielton S.A. z siedzibą w Wieluniu to największy polski producent naczep, przyczep i zabudów. Spółka należy do grona dziesięciu największych producentów w swojej branży na świecie. Grupa Wielton zatrudnia ponad 3000 osób i posiada pięć centrów produkcyjnych: w Polsce, Niemczech, we Francji, Wielkiej Brytanii, oraz Hiszpanii. W 2017 r. Wielton uruchomił spółkę zależną na Wybrzeżu Kości Słoniowej. W 2020r. został utworzony oddział spółki Wielton Africa w Casablance w Maroku.