Mercedes-Benz Vans chce oferować pojazdy dostawcze w pełni elektryczne i z napędem konwencjonalnym. Nowe Vito, eVito, Sprinter i eSprinter mają stanowić kluczowy krok na tej drodze.
Pojazdy oferują większy komfort, bezpieczeństwo i funkcjonalność dzięki inteligentnej, cyfrowej sieci. Wyznacza to kierunek dalszego wzrostu w górnej części poszczególnych segmentów.
Vito ma dmc od 2,5 do 3,2 tony. Jest dostępny jako Furgon, Mixto i Tourer. Producent oferuje go w trzech długościach, z dwoma rozstawami osi i dwoma układami napędowymi. Dzięki tej różnorodności spełnia wymagania wielu branż, a od 2018 roku dostępne jest też elektryczne eVito. DO wyboru jest też w wersji Furgon i osobowy Tourer.



Pojazd po raz pierwszy wyposażono je system multimedialny MBUX. Dzięki temu systemowi eVito stał się częścią ekosystemu elektromobilności Mercedes-Benz. Ponadto inteligentna nawigacja i aktywne zarządzanie zasięgiem zapewnia spokojną jazdę, przejrzystość i największe możliwe bezpieczeństwo planowania tras.
Nowe samochody dostawcze zyskały nowoczesny design nadwozia i wnętrza, nowe i rozszerzone systemy wspomagania oraz funkcje zapewniające komfort. Standardowe wyposażenie unowocześniono, a zasięgi jeszcze bardziej dostosowane do wymagań klienta. W ciągu roku do gamy napędów konwencjonalnych dołączy miękka hybryd. Z kolei w eVito zoptymalizowano między innymi system zarządzania temperaturą.
Nowy Sprinter – inteligentne i wydajne pojazdy dostawcze
Sprinter jest flagowym modelem gamy z udziałem w sprzedaży wynoszącym około 50%. Jego dmc dochodzi do 5,5 tony. Występuje jako Furgon i Tourer, w trzech długościach, z napędem na przednie, tylne lub wszystkie koła. Jest również dostępny jako kamper. Dzięki tej wszechstronności duży van oferuje wiele wariantów i stanowi podstawę dla różnych rozwiązań w zakresie zabudów i konwersji.
Nowy Sprinter jest bezpieczniejszy, bardziej komfortowy i scyfryzowany. Ma rozbudowane systemy wspomagania jazdy. W standardzie wyposażony jest także w innowacyjny system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience) z inteligentnym asystentem głosowym.
Nowy eSprinter może mieć większą ładowność przy dmc pojazdu do 4,25 tony i w szerszej gamie wariantów. Możn wybierać pomiędzy dwoma rodzajami i długościami nadwozia oraz trzema pojemnościami akumulatorów
Pojazdy dostawcze stanowią około 80% sprzedaży Mercedes-Benz Vans. Obejmuje to Sprinter i eSprinter, Vito i eVito oraz Citan i eCitan. Około 50% sprzedanych samochodów dostawczych jest zabudowywana.
Ponad 50% vanów będzie elektrycznych
Od 2026 r., wraz z wprowadzeniem modułowej i skalowalnej architektury pojazdów VAN.EA, wszystkie nowo opracowane średnie i duże samochody dostawcze będą wyłącznie elektryczne. Oczekuje się, że do 2030 r. udział dostawczaków z napędem akumulatorowym w całym portfolio Mercedesa wyniesie ponad 50%.



– Ponieważ nasze samochody dostawcze obsługują wiele gałęzi gospodarki, nasze portfolio obejmie zarówno technologię napędu spalinowego, jak i elektrycznego aż do lat 30. XXI wieku. Dzieje się tak dlatego, że na zwiększenie dostaw energii elektrycznej wpływa wiele czynników, takich jak rozbudowa infrastruktury ładowania – mówi Klaus Rehkugler, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Vans.
Własne stacje ładowania Mercedes-Benz
Aby ułatwić klientom przejście na elektromobilność, Mercedes-Benz rozpoczął w zeszłym roku budowę własnej sieci ładowania. Obejmie ona ponad 10 000 stacji szybkiego ładowania. Natomiast każdy punkt ładowania ma tylko jedno przyłącze. Dzięki temu występuje gwarancja naładowania każdego pojazdu maksymalną energią. Począwszy od 2024 r. Mercedes-Benz otworzy kolejne stacje ładowania w Europie. Natomiast do końca roku firma rozbuduje swoją globalną sieć szybkiego ładowania do ponad 2000 punktów ładowania, w tym ponad 200 w Europie.
Własne stacje ładowania uzupełnią sieć ładowania Mercedes me Charge. Obecnie skupia ona ponad 1,6 miliona punktów ładowania od ponad 1300 dostawców na całym świecie. W Europie znajduje się około 680 000 takich punktów ładowania – łącznie z siecią szybkiego ładowania IONITY.