sobota, 16 sierpnia, 2025
Strona głównaAktualnościGirteka Partners Portal – krok ku digitalizacji

Girteka Partners Portal – krok ku digitalizacji

Girteka Partners Portal to uruchomiona rok temu platforma dla przewoźników. Girteka, w oparciu o AI i automatyzację procesów przyspiesza jej rozwój wdrażając kolejne rozwiązania. Mają one na celu wsparcie w zarządzaniu transportem i wzrost efektywności operacji.

Girteka Partners Portal, dedykowana platforma internetowa dla przewoźników, została uruchomiona w lipcu 2024 r. Dziś kilka tysięcy małych i średnich przewoźników zrzeszonych w sieci partnerskiej Girteki korzysta z dostępu do tras i ładunków o dużym wolumenie w całej Europie.

„Platforma to kluczowe narzędzie współpracy z przewoźnikami z naszej sieci partnerskiej. Ma zapewniać realne wsparcie w podejmowaniu decyzji, dzięki aktualnym, transparentnym wskaźnikom. Musi także dać możliwości indywidualizacji i automatyzacji procesów, dopasowanych do ich potrzeb. Od prostej rejestracji, rezerwacji i dopasowywania ładunków, po zarządzanie transportem, dokumentacją i płatnościami. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi i szybkiemu dostępowi do najważniejszych informacji, wszystko ma być osiągalne za pomocą jednego kliknięcia”  – mówi Paweł Stecko, Business Development Manager, Girteka.

Funkcjonalność i dopasowanie

Platforma Girteki umożliwia zarejestrowanym w niej przewoźnikom bezpośrednią rezerwację ładunków, negocjowanie stawek i potwierdzenie zleceń. Wszystko to z wglądem w oferty z danymi o czasie dostawy, miejscami załadunku i rozładunku, typach przyczep i rodzajach ładunków. Ale nie tylko.

Wsparciem w zarządzaniu zleceniami transportowymi jest dostęp do pełnej historii zleceń, statusu dokumentów CMR i faktur, a także dokumentów przewozowych. System pozwala na dopasowanie ładunków, bezpośrednie potwierdzanie załadunków, monitorowanie wskaźnika jakości współpracy i korzystanie z całodobowego wsparcia operacyjnego 24/7. Dodatkowo, w przypadku transportu towarów o dużej wartości, aby zapewnić ich bezpieczeństwo,  z poziomu platformy przewoźnicy mogą wygenerować listę parkingów rekomendowanych dla danej trasy.

Nową, wprowadzoną w ostatnim czasie, opcją na Partners Portal jest Smart Match. Bazuje podstawie historii wcześniejszych rezerwacji i preferencji, w tym rodzajów ładunków i miejsc załadunku. Dzięki temu system automatycznie sugeruje przewoźnikom najlepiej dopasowane zlecenia, przesyłane w powiadomieniu e-mailem.  Dzięki temu nie muszą samodzielnie przeszukiwać ofert. To oszczędza czas, zapewnia szybszy dostęp oraz umożliwia łatwe potwierdzenie zamówień.

Kluczową funkcjonalnością platformy jest panel finansowy do monitorowania i kontroli transakcji i prostej obsługi dokumentacji, z automatycznym fakturowaniem po dostarczeniu ładunku, co skraca czas oczekiwania na płatność. System pozwala też rejestrować dodatkowe koszty, jak opóźnienia w rozładunku czy zmiany trasy, generując faktury i przyspieszając rozliczenia.

„W ostatnim czasie udostępniliśmy opcję QuickPay, który ma wspierać naszych partnerów w utrzymaniu płynności finansowej, umożliwiając szybkie otrzymanie płatności za wykonane zlecenia” – dodaje Paweł Stecko.

Kolejne wdrożenia nadchodzą

W Girtece trwają obecnie prace nad dalszą automatyzacją procesów, także z wykorzystaniem AI, i wdrażaniem nowych funkcjonalności, które zwiększą efektywność operacji.

Należy do nich integracja z „Project44”. To narzędzie, które łączy się z każdym przewoźnikiem drogowym w ramach sieci Girteki. Zapewnia precyzyjną widoczność, od punktu nadania do miejsca docelowego. Integracja danych z różnych urządzeń GPS umożliwi pełną widoczność na całej trasie dostawy (RTV). Pozwoli też na raportowanie statusu ładunku w czasie rzeczywistym.

Kolejne wdrożenie, przygotowywane przez Girtekę, będzie wspierać przewoźników w redukcji pustych przebiegów. Nowa funkcjonalność ma automatycznie proponować najbliższe możliwe lokalizacje kolejnego załadunku względem miejsca rozładunku. Obecnie przewoźnicy wyszukują trasy samodzielnie przy pomocy zaawansowanych filtrów.

Girteka Partners Portal wyznaczy nowe standardy

Rozwój platformy Girteka Partners Portal jest kolejnym krokiem Girteki w kierunku budowania długofalowych i partnerskich relacji z przewoźnikami, w ramach usług spedycyjnych. Jest to zgodne z szerszą strategią Grupy Girteka. To strategia ukierunkowana na transformację cyfrową i tworzenie zdigitalizowanego, efektywnego i zorientowanego na człowieka środowiska logistycznego.

„Rolą innowacji technologicznych w Girtece jest wspieranie i usprawnianie codziennej pracy naszych pracowników i partnerów” – mówi Paweł Stecko. „Wierzymy, że nasza platforma powinna nie tylko ułatwiać naszym partnerom zarządzanie transportem. Powinna również wyznaczać nowy standard współpracy między przewoźnikami a firmami transportowymi. Rozwijając ją, kształtujemy przyszłość opartą na wspólnym sukcesie – razem z naszymi przewoźnikami”.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź